ارتباط با کشورهای خواهرخوانده لازمه ایجاد ظرفیت برای جذب توریست خارجی در اصفهان است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر بتوانیم با مجموعه کشورهای خواهرخوانده خود ارتباط برقرار کنیم، به‌طور قطع می‌توان ظرفیت خوبی برای توریست خارجی در این استان و کلان‌شهر ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع‌دستی و هتل‌داری در اصفهان اظهار کرد: اگر بتوانیم با مجموعه کشورهای خواهرخوانده خود ارتباط برقرار کنیم، به‌طور قطع می‌توان ظرفیت خوبی برای توریست خارجی در این استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به نبود جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان افزود: با جریان آب و احیای رودخانه زاینده‌رود به‌عنوان قلب تپنده این کلان شهر و به‌دنبال آن داشتن هوای پاک می‌تواند در افزایش گردش جریان گردشگر در اصفهان تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قطار سریع‌السیر اصفهان، شیراز و تهران با سرعت ٢٧٠ کیلومتر تصریح کرد: در حال حاضر سرعت این قطار کاهش یافته است و باید برای صنعت توریست و گردشگر نیز زیرساخت‌های اصلی و لازم انجام شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت گردشگری در اصفهان گفت: هر مهمان خارجی که به ایران سفر می‌کند، ابتدا باید از استان اصفهان دیدن کند، چراکه این شهر در زیبایی و تنوع آثار تاریخی بسیار سرآمد است.

حاج‌رسولی‌ها خاطر نشان کرد: باید در مورد جریان زاینده‌رود و قطار سریع‌السیر در اصفهان پیگیری‌های لازم انجام شود تا بتوانیم در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در این استان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

کد خبر 690698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.