بازدید بیش از ۲۲ هزار گردشگر از موزه آب یزد

مسئول اجرایی موزه آب یزد گفت: بیش از ۲۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه آب یزد در طول شش ماهه نخست سال بازدید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، حسین دهقان امروز _ سه‌شنبه چهارم مهر ماه_ با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار نفر در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ از موزه آب بازدید کردند، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار گردشگر داخلی و دو هزار گردشگر خارجی تا پایان شهریور از موزه آب یزد بازدید کردند.

وی افزود: راه‌اندازی صفحات مجازی جهت معرفی موزه، راه‌اندازی عکاسخانه، هرس درختان و افزایش فضای سبز، اجرای آبیاری قطره‌ای فضای سبز و گل‌های موزه، ارائه بیش از ۵۵ صفحه ایده جهت بهبود فضای داخلی موزه از جمله اقدامات مهم در راستای بهبود فضای داخلی موزه است.

مسئول اجرایی موزه آب یزد تصریح کرد: بخش‌های مختلف این موزه شامل ماکت سیستم قنات، ظروف قدیمی حمام، ابزار حفر قنات، ظروف حمل و نگهداری آب، ساعت آبی، چراغ کاربید، اتاق آسیاب، لباس مقنی، ماکت چرخ چاه، اتاق اسناد قدیمی خرید و فروش آب، اسناد ازدواج و وقف نامه و موارد مختلف دیگری هستند که اطلاعات خوبی در مورد پیشینه آب یزد در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این موزه در حال حاضر با مالکیت شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد فعال است، گفت: این موزه به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر یزد مورد بازدید گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد.

دهقان خاطرنشان کرد: موزه آب یزد در شمال میدان امیرچقماق در خانه‌ای تاریخی به نام کلاهدوزها واقع شده است و گردشگران و مسافران می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ از این محل بازدید کنند.

کد خبر 690657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.