اصفهان را باید به عنوان مهد علم کشور معرفی کنیم

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات و امور حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعطای جایزه مصطفی (ص) رویداد «نوبل اسلامی» به شمار می‌رود و طبیعی است این‌چنین رخداد علمی می‌تواند به‌عنوان برندی برای شهر اصفهان باشد و این شهر را در جوامع بین‌المللی بیش از پیش مطرح کند.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه در خصوص مباحث علم و فناوری باوجود توانمندی‌های بالای کلان‌شهر اصفهان، پیگیری‌های خوبی صورت نگرفته است.

وی افزود: اصفهان دارای ذخایر نخبگانی و شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ افرادی در این شهر حضور دارند که می‌توانند چرخ علم و فناوری کشور را با سرعت بیشتری به گردش درآورند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات و امور حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) در اصفهان تصریح کرد: در هر صورت اعطای جایزه مصطفی (ص) رویداد «نوبل اسلامی» به شمار می‌رود و طبیعی است این‌چنین رخداد علمی می‌تواند به‌عنوان برندی برای شهر اصفهان باشد و این شهر را در جوامع بین‌المللی بیش از پیش مطرح کند.

وی اضافه کرد: این رویداد می‌تواند عرصه‌ای برای امیدآفرینی درصحنه علم و فناوری باشد ضمن اینکه نخبگانی که در شهر و دیار ما هستند فضای رو به توسعه علمی و فناوری کشور را احساس کنند و عرصه‌ای برای عرضه خود در آینده‌ای نه‌چندان دور مشاهده کنند.

مصور در خصوص نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در برگزاری پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی (ص) خاطرنشان کرد: به‌طورقطع شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و مجموعه مدیریت شهری اصفهان به همراه سایر نهادهای اجرایی و سیاست‌گذاری شهر از ابتدای این دوره تأکید داشتند که باید به سمتی حرکت کرد که چهره اصفهان نه به‌عنوان یک شهر صنعتی بلکه به‌عنوان یک شهر فناور و شهری باقابلیت ایجاد «صنایع هایتک» همچنین شهری با ظرفیت‌های بزرگ باید نخبگانی به کشور و جهان عرضه شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات و امور حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تأکید شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر این بوده که به رخدادهای فناورانه و دانش‌بنیان توجه ویژه داشته باشیم و به‌طورقطع حمایت از پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در راستای دستیابی به همین مسیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: درنهایت تأکید بر این است که ما باید اصفهان عزیزمان را به‌عنوان شهری که می‌تواند همان‌گونه که مهد هنر بوده، به‌عنوان مهد علم کشور معرفی و مطرح کنیم.

کد خبر 690172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.