لزوم ارتقای سطح بودجه شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: بودجه شهرداری قم نسبت به کلان‌شهرهای هم‌تراز پایین است و باید به ارتقای سطح بودجه این شهر توجه شود.

مهرداد توکلی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی افزایش بودجه شهرداری برای سال آینده، اظهار کرد: مسئله مهم میزان پرداخت دیون دولتی و موفقیت در عرصه سرمایه‌گذاری است، چراکه در طول سال‌های گذشته نخواسته‌ایم بار افزایش بودجه شهر را بر دوش شهروندان بگذاریم.

وی بیان اینکه هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای قم بودجه قابل توجهی نیست، افزود: امسال نسبت به سال گذشته، تورم ۴۲ درصدی اعلام شده است که با توجه به این موضوع و جایگاه قم، باید به مرور این بودجه بیشتر شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه بودجه شهرهای هم‌جمعیت و هم‌سطح قم بیشتر از آن است، اضافه کرد: این مسئله به دلیل افزایش تعرفه‌های درآمدی و ارزش افزوده آن‌ها است.

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه در ماه‌های ابتدایی سال از عدد ۴۰ هزار میلیاردی مالیات بر ارزش افزوده که در سطح کشور توزیع شد سهم شهرداری قم تنها ۱۶۰ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: جایگاه و نیاز شهر قم بسیار بالاتر از این اعداد درآمدی است.

وی با بیان اینکه این نگاه برای اوراق مشارکت تخصیص داده شده به قم نیز وجود دارد، گفت: تخصیص ندادن بودجه مناسب و کم لطفی در تصمیم‌گیری‌ها به قم باعث تأثیرگذاری منفی بر شناخت شهر و فرهنگ شهری می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: اگر روند انجام شود، شاید بتوانیم برای سال آینده افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بودجه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری قم در سوق دادن بودجه به سمت اقدامات عمرانی، گفت: شش هزار میلیارد تومان از بودجه هشت هزار میلیارد تومانی مربوط به بودجه‌های عمرانی است، در صورتی که طبق استاندارد باید ۴۰ درصد مربوط به هزینه‌های جاری و ۶۰ درصد مربوط به هزینه‌های توسعه عمرانی باشد.

کد خبر 690142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.