قوی شدن لازمه مقابله با دشمنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اعتماد به دشمن طبق آیات قرآن کریم جرم است، گفت: چاره‌ای به جز قوی شدن در حوزه اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی را برای مقابله با دشمن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رضا نوری امروز- دوشنبه سوم مهرماه- در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: علت همراهی تمامی کشورهای مستکبر با صدام در جنگ هشت ساله، نابودی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: تئوری جمهوری اسلامی می‌توانست استعمارگران را از کشورها بیرون کند لذا از ابتدا مقابله با ایران آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پاسخ به این شبهه که چرا جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۱ صلح را نپذیرفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه بخش قابل توجهی از خاک ایران در آن زمان دست دشمن بود، هیچ قطعنامه‌ای که عراق را ملزم به صلح کند، صادر نشده بود.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: در قطعنامه ۵۹۸ نیز تعیین متجاوز نشده بود لذا ایران نه آن را تأیید و نه رد کرد؛ در این قطعنامه بیان شده بود که ابتدا هر کشور به مرزهای خود برگردند و سپس به دنبال تعیین متجاوز باشیم.

وی تصریح کرد: حزب بعث پس از قطعنامه نیز به ایران حمله کرد تا مشخص شود نظر ایران برای عدم صلح درست بوده است لذا اینها قابل اعتماد نبودند.
امام جمعه بجنورد افزود: دشمن هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است؛ حتی پس از جنگ نیز بارها توافقات بین دو کشور و در فضای بین‌المللی صورت گرفته است اما همواره خلف وعده کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اعتماد به دشمن طبق آیات قرآن کریم جرم است، گفت: داستان ایران و استکبار در حال حاضر نیز همین گونه است؛ سال گذشته عربستان، منافقان، کوموله، آمریکا، کشورهای اروپایی، رژیم اشغالگر قدس و غیره دست به دست یکدیگر دادند تا ایران را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام نوری تاکید کرد: چاره‌ای جز قوی شدن در حوزه اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی نداریم و در غیر این صورت کشورهای مستکبر ایران را خواهند بلعید.

کد خبر 690138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.