کشت دانه روغنی کُلزا در ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در استان کردستان کشت می‌شود که کشت پاییزه آن تا ۱۵ مهرماه در استان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، محمدصالح احمدی اظهار کرد: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در استان کردستان کشت می‌شود که کشت پاییزه آن در استان آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: کشت پاییزه گندم نیز در مزارع استان کردستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم برود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: ۳۰ هزار تُن انواع نهاده‌های کشاورزی شامل بذرهای اصلاح شده گندم آبی و دیم در استان کردستان تأمین شده است و بیش از ۲۰ هزار تُن بذرهای اصلاح شده نیز در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی با همکاری شرکت‌های خدماتی حمایتی و کارگزاران بخش خصوصی و دولتی تهیه و تأمین شده است که در بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا، استان کردستان در سال جاری با برداشت بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تُن گندم، رتبه دوم تولید گندم را در کشور به خود اختصاص داد.

کد خبر 689937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.