جذاب‌ترین مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی در هانگژو چین + عکس

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، از جذاب‌ترین و خاص‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ قاره‌کهن بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین (۲۰۲۳) عصر امروز _شنبه، یکم مهرماه_ از ساعت ۲۰ به وقت محلی (۱۵:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد و از ساعت ۱۷ به وقت محلی نمایشی از رسوم محلی چین در استادیوم برگزار شد.

ورزشگاه Hangzhou Olympic Sports Center در فاصله یک‌ساعت تا شروع افتتاحیه تکمیل شد و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس جمهور چین در این مراسم حضور داشتند.

جذاب‌ترین مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی در هانگژو چین + عکس

بزرگ‌ترین بازی‌های آسیایی تاریخ از امروز به‌طور رسمی افتتاح شد، ده‌ها هزار تماشاگر و ورزشکار از سراسر جهان به هانگژو سرازیر شده‌اند و آن‌طور که به‌نظر می‌رسید، میزبان این رقابت‌ها (چین) از این شلوغی بسیار راضی است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در حواشی این مسابقات در شهر هانگژو حضور داشته باشند.

در شرایطی که آئین افتتاحیه این مسابقات آغاز شد که چشم ۶۰ درصد جمعیت جهان متوجه این مسابقات است. در مراسم افتتاحیه، میزبان تلاش کرد از فناوری هوش مصنوعی به مراسم افتتاحیه فضای تازه‌ای بدهد، در مراسم افتتاحیه هزاران فانوس الکترونیکی از طریق جلوه‌های ویژه در آسمان ورزشگاه زیبای هانگژو با پرواز درآمدند.

جذاب‌ترین مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی در هانگژو چین + عکس

این مراسم افتتاحیه، مراسمی بدون آتش بود و میزبان تلاش کرد از طریق فناوری آتش‌بازی فیزیکی را حذف کرده و با سیستم واقعیت مجازی این احساس را به جای واقعیت بدهد، پرچم چین در کنار پرچم شورای المپیک آسیا در ورزشگاه المپیک هانگژو به اهتزاز درآمد.

همچنین زیباترین بخش این مراسم باشکوه، روشن شدن مشعل مسابقات از طریق فناوری ویژه‌ای بود که ورزشکاران در آن در حالتی دیجیتال به سمت محل قرارگیری مشعل دویده و سپس به صورتی در اندامی غول‌آسا اقدام به روشن کردن مشعل مسابقات کردند.

جذاب‌ترین مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی در هانگژو چین + عکس

جالب‌تر اینکه در این مراسم یک کیف به عنوان هدیه روی صندلی همه تماشاگران وجود داشت که محتویات آن شامل آب معدنی، خوراکی، دستمال مرطوب، پرچم کشور چین، بادبزن، ماسک و دستمال مرطوب، بروشور و همچنین وسیله تشویق بود.

کد خبر 689875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.