برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «معبر» در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین درخشان پنجشنبه، سی شهریورماه، در آئین رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر خیابانی «معبر»، اظهار کرد: گنجینه دفاع مقدس محتوا و موضوعات بسیاری دارد که می‌توان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جنس کار فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، توجه به حوزه ایثار و شهادت را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به جنگ فرهنگی دشمن، جهاد تبیین، تولید و نشر آثار دفاع مقدس به عنوان بزرگ‌ترین خدمت و رسالت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به تعدد موضوعات فرهنگی و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته تلاش شد در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین تولید آثار در زمینه دفاع مقدس فعالیت‌هایی صورت گرفت و می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

درخشان خاطرنشان کرد: در حوزه فیلم شهدای هنرمند، شعر، کتاب و موضوعات مختلف فرهنگی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت وظیفه داریم، زیرا گنجینه دفاع مقدس مهم‌ترین وظیفه بوده که هر اندازه با توجه به محتوا و موضوع در این زمینه کار کنیم، باز هم این ظرفیت برای کار و تلاش بیشتر وجود دارد.

وی زینت کار فرهنگی و هنری را توجه به نشر آثار در حوزه ایثار و شهادت و همچنین فرهنگ دفاع مقدس دانست و و تصریح کرد: گنجینه دفاع مقدس محتوا و موضوعات بسیاری دارد که می‌توان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» را یک توفیق و خدمت به شهدا و رزمندگان دانست و افزود: یادواره شهدای هنرمند استان در کنار کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه بویراحمد برای سال آینده پیش‌بینی شده‌است.

درخشان به نخستین جشنواره تئاتر استانی «معبر» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان گچساران معبر اعزام رزمندگان استان و همچنین بازگشت شهدا بود، جشنواره به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 689402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.