عشایر در فتح میمک به عنوان یکی از شاهکارهای دفاع مقدس نقش داشتند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: فتح میمک یکی از شاهکارهای دفاع مقدس است که نقش عشایر در آن بی‌بدیل است، زیرا در استان ایلام مردم و جامعه عشایری همزمان با آغاز جنگ تحمیلی توانستند در دفاع از کیان نظام و انقلاب از جان مایه بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الله نور کریمی تبار امروز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه در نشست هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اعضا برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ عمومی نیازمند قدرت اجرایی است و مسئولان و متولیان باید مدون و هدفمند در زمینه فرهنگی کار کنند.

وی افزود: مقوله دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت مساله مهمی است و دفاع مقدس در استان ایلام مهجور مانده است و در این زمینه باید کار ویژه صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: ساختن فیلم و سریال می‌توانند کمک کار و نشان دهنده حماسه دفاع مقدس در ایلام باشد زیرا از طریق کار هنری می‌توان جامعه هدف را نسبت به دستاوردها آگاه کرد.

وی اشاره کرد: فتح میمک یکی از شاهکارهای دفاع مقدس است که نقش عشایر در آن بی‌بدیل است، زیرا در استان ایلام مردم و جامعه عشایری همزمان با آغاز جنگ تحمیلی توانستند در دفاع از کیان نظام و انقلاب از جان مایه بگذارند.

الله نور کریمی تبار بیان کرد: سند مظلومت ایلام بمباران زمین فوتبال چوار است، حادثه‌ای تلخ و درام که تعداد جوانان ورزشکار بی دفاع در آن مظلومانه به شهادت رسیدند، موضوعی که رهبر معظم انقلاب در جلسه با بازماندگان به آن تاکید و اشاره فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به اربعین در دستور کار قرار گیرد زیرا ایلام پایتخت خادمان سیدالشهداء است و مرز مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به عتبات عالیات است و در اربعین امسال دیدیم که جمعیت میلیونی زیادی از زائران از ایلام و مهران تردد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان با توجه به زیربنا بودن فرهنگ گفت: کار فرهنگی و ترویج نماز، نیازمند بودجه است و هیچ کار فرهنگی بدون هزینه انجام نخواهد شد و بسط و اشاعه فرهنگ نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار است.

کد خبر 689356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.