اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در سال جاری اختصاص خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی آل‌یاسین امروز _پنجشنبه، سی‌ام شهریورماه_ در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی اظهار کرد: تأثیر عوامل اقلیمی بر تغییر کاربری اراضی و اجرای برنامه‌های اصلاحی آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز، بررسی عوامل مؤثر بر تنش‌های کارگری در شرکت‌های بزرگ استان، تدوین سند تقسیمات کشوری و آسیب‌شناسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهرستان‌های استان از جمله طرح‌های پژوهشی در حال مطالعه در استان مرکزی است.

وی افزود: بررسی اثربخشی وام روستایی از محل صندوق توسعه ملی، مکاتبات استقرار مرکز لجستیکی در شهر اراک و ظرفیت‌سنجی توانمندی‌های صادراتی بر مبنای شناسایی محصولات دارای مزیت نسبی در بخش صنعت استان مرکزی از دیگر طرح‌های پژوهشی در حال مطالعه در استان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: تحلیلی بر زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مبنی بر محیط زیست، بروزرسانی طرح‌های جامع گردشگری شهرستان اراک، محاسبه ظرفیت‌های رشد بخش‌های اقتصادی استان به عنوان پیشران‌های رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه هم از طرح‌های پژوهشی در حال مطالعه در استان مرکزی است.

نوربخش عسگری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در سال جاری اختصاص خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سال گذشته در قانون بودجه تبصره یک و شش مستثنی شده بود که امسال علاوه بر این بندها، حقوق نیروهای قراردادی در فصل دو هم مستثنی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۴۲ شرکت دانش‌بنیان معادل دو درصد این شرکت‌ها در استان مرکزی قرار دارند، افزود: در صورتی که شرکت‌ها خروجی محور باشند، اعتبارات پژوهشی به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

سعید ملااسماعیلی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی هم با بیان اینکه ۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری بر اساس قراردادی با دانشگاه صنعتی اراک پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ فرصت به دو زبان ثبت شد.

وی افزود: دستگاه‌های استان مرکزی نسبت به معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری به اداره کل اقتصاد و دارایی استان اقدام کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 689338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.