استقلال خوزستان _ ذوب‌آهن اصفهان / تیم‌های محکوم به پیروزی در غدیر

تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در هفته پنجم لیگ برتر امروز باهم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته پنجم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و پس از توقف حدود دو هفته‌ای لیگ برتر از ساعت ۱۹ امروز _پنج‌شنبه، سی‌ام شهریورماه_ در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر پس از تعطیلی ۲۲ روزه از امروز و در غیاب نماینده‌های آسیایی آغاز می‌شود و ذوب‌آهن در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته باید به مصاف استقلال خوزستان برود؛ دیداری سخت و حساس که نتیجه آن علاوه بر این دو تیم، برای تیم‌های فولاد، شمس‌آذر قزوین، نساجی مازندران و هوادار تهران و ملوان بندرانزلی نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند پیروزی هرکدام از دو تیم جایگاه‌شان را در جدول تغییر خواهد داد.

ذوب‌آهن و استقلال خوزستان تاکنون ۱۲ بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که هر تیم پنج بار برابر رقیب به پیروزی رسیده است و دو دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. اصفهانی‌ها ۱۶ بار دروازه استقلال را باز کرده‌اند اما در سوی مقابل گل زده استقلال برابر ذوب آهن ۱۰ گل است. در شش جدال دو تیم در اهواز، تاکنون سه برد برای استقلال خوزستان و یک برد برای ذوب‌آهن به‌دست آمده، ضمن اینکه دو دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ذوبی‌ها در غیاب دو ملی پوش به دنبال پیروزی

در این شرایط ذوب‌آهن در غیاب دو بازیکن خود (فردین یوسفی و محمدحسین اسلامی) باید مقابل استقلال خوزستان به میدان برود و به‌همین خاطر مسئولان باشگاه اصفهانی خواهان لغو بازی شده‌اند. باشگاه ذوب‌آهن درخواست رسمی خود برای تعویق مسابقه با استقلال خوزستان در هفته پنجم را به سازمان لیگ ارائه کرده بود اما کمیته مسابقات با این تصمیم مخالفت کرد. آن‌هم درحالی‌که سازمان لیگ پیش از این بازی گل‌گهر سیرجان مقابل صنعت‌نفت آبادان را به‌خاطر حضور چهار بازیکن نماینده سیرجان در بازی‌های آسیایی هانگژو لغو و به زمان دیگری موکول کرده بود.

مسئولان سازمان لیگ از ابتدا اعلام کرده بودند که هر تیمی بیش از دو بازیکن در هانگژو داشته باشد، بازی‌اش لغو می‌شود اما حالا ذوب‌آهن با وجود داشتن دو بازیکن درخواست و اینکه درخواست تعویق بازی این هفته خود را داده بود نتوانست این بازی را به زمان دیگری موکول کند.

آخرین وضعیت دو تیم

استقلال خوزستان تیم جوان و جنگنده‌ای است که از قدرت دوندگی بالایی بهره می‌برند و بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم انگیزه بالای بازیکنانش است. شاگردان پورموسوی فوتبال روبه جلو و هجومی را به نمایش می‌گذارند و در ترکیب خود از مهره‌های باکیفیتی بهره می‌گیرند. آبی‌پوشان خوزستان در فاز هجومی بازیکن موثر چندانی ندارند و دست پوموسوی برای چیدن ترکیب دلخواهش بسته است با این حال حضور مهره‌هایی مانند رحیم زهیوی و شهرام سالاری می‌تواند در لحظات سخت گره‌گشای بازی باشد.

استقلال در فاز دفاعی نیز عملکرد قابل قبولی داشته و در خانه به سختی گل می‌خورد. آنچه مشخص است نتیجه این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند شروع خوبی را برای آنها رقم بزند. باید منتظر ماند و دید کدام مربی می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

ذوب‌آهن درحالی آماده مصاف با استقلال خوزستان می‌شود که در آخرین بازیش قبل تعطیلی لیگ، مقابل هوادار با تساوی بدون گل متوقف شد و بهترین فرصت برای بهبود جایگاهش را از دست داد. شاگردان ربیعی می‌دانند که با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های میانه جدول برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان در جدول به ۳ امتیاز این دیدار نیاز دارند.

ذوب‌آهن در چهار بازی قبلی خود یک برد، ۲ تساوی و یک شکست به‌دست آورده و با ۴ امتیاز در رده نهم جدول ایستاده است. استقلال خوزستان درحالی آماده میزبانی از ذوب‌آهن می‌شود که هفته گذشته مقابل تراکتور با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا شرایطش بحرانی‌تر از گذشته شود. آبی‌پوشان اهواز که پس از چهار فصل به لیگ برتر بازگشته‌اند.

در چهار هفته ابتدایی لیگ نتایج خوبی را به دست نیاورده‌اند و برای فرار از قعر جدول به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند. استقلال خوزستان در ۴ هفته گذشته تنها یک مساوی و ۳ شکست را به دست آورده و با یک امتیاز در رده پانزدهم جدول ایستاده است.

ذوب‌آهن محکوم به شکست استقلال خوزستان است؛ گاندوهای اصفهانی اگرچه در سه بازی آخر خود تنها یک امتیاز به‌دست آورده‌اند اما نمایش‌های خوب این تیم هوادارانش را امیدوار نگاه داشته و از طرف دیگر تعطیلی ۳ هفته‌ای لیگ فرصت مناسبی بود تا ربیعی تیمش را به شرایط آرمانی نزدیک کند.

ترکیب احتمالی استقلال خوزستان:

فرزین گروسیان، محمد طیبی، عقیل کعبی، رضا دهقانی، حسن شوشتری، جواد آقایی‌پور، بهروز بارانی، حسین ساکی، حسین احمدی، شهرام سالاری و علیرضا خوشکفا.

سرمربی: سیروس پورموسوی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن اصفهان:

حبیب فرعباسی، امیرحسین رنگرز، سیدمحمد قریشی، سجاد آشوری، آرش قادری، پوریا آریاکیا، شایان مصلح، مهرداد رضایی، سعید باقرپسند و سبحان خاقانی.

سرمربی: محمد ربیعی

کد خبر 689258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.