تلاش گوگل برای فرار از جریمه میلیارد دلاری اروپا

وکیل گوگل برای لغو جریمه ۲.۶ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به دنبال ارائه دلایلی است که اتحادیه اروپا آن‌ها را قبول ندارد.

به گزارش ایمنا، گوگل آلفابت روز سه شنبه آخرین تلاش خود را در دادگاه عالی اروپا برای لغو جریمه ۲.۴۲ میلیارد یورویی (۲.۶ میلیارد دلاری) اتحادیه اروپا در مورد سوء استفاده از بازار مرتبط با خدمات خرید خود انجام داد و اظهار کرد: که رگولاتورها نتوانستند نشان دهند که اقدامات آن ضدرقابتی است.

پس از اینکه دادگاه عمومی در سال ۲۰۲۱ اعتراض گوگل را به جریمه اعمال شده توسط مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ رد کرد، این شرکت به دیوان عدالت اتحادیه اروپا مراجعه کرد.

این اولین جریمه از سه جریمه برای اقدامات ضدرقابتی بود که در دهه گذشته در مجموع ۸.۲۵ میلیارد یورو برای گوگل هزینه داشته است.

توماس گراف، وکیل گوگل گفت: کمیسیون اروپا نتوانسته است نشان دهد رفتار متفاوت شرکت با رقبا توهین آمیز بوده و رفتار متفاوت به تنهایی ضد رقابتی نیست.

وی گفت: «شرکت ها به‌واسطه رفتار متفاوتی با رقبای خود رقابت می‌کنند. تمام هدف رقابت این است که یک شرکت خود را از دیگران متمایز کند. نه اینکه با رقبا هماهنگ شود تا همه یکسان باشند.»

فرناندو کاستیو د لا توره، وکیل کمیسیون، استدلال‌های گوگل را رد کرد و گفت که این شرکت از الگوریتم‌های آن برای حمایت ناعادلانه از خدمات خرید و مقایسه قیمت‌های خود استفاده کرده است که قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.

وی گفت: «گوگل این حق را داشته با اعمال الگوریتم‌هایی مشاهده برخی از نتایج کمتر مورد علاقه کاربر را کم رنگ کند و کاری که گوگل حق انجام آن را نداشت این بود که از تسلط خود در جستجوی عمومی استفاده کند تا با ارتقای نتایج خدمات خود و تزئین آنها با ویژگی‌های جذاب موقعیت خود را نسبت به رقبا بالاتر نشان دهد.»

دیوان عدالت اتحادیه اروپا در ماه‌های آینده حکم خود را اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس

کد خبر 689040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.