فوت ۲۴۷ نفر در حوادث جاده‎‌ای کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۲۴۷ کرمانشاهی ناشی از حوادث جاده‌ای در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلیم خانی امروز_ سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار فوتی‌های پنج ماهه نخست امسال در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در این مدت ۲۴۷ کرمانشاهی بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۴۲ مورد بوده روند افزایشی داشته است.

وی افزود: از مجموعه فوتی‌های در پنج ماهه سال جاری ۵۰ نفر مربوط به تصادفات درون‌شهری، ۱۵۶ نفر برون‌شهری، ۴۱ نفر نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در پنج ماه گذشته چهار هزار و ۸۴۹ نفر مجروح شدند که از این تعداد یک هزار ۵۴۸ نفر خانم و سه هزار ۳۰۱ نفر آقا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۳ نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر قربانیان تصادفات استان از ناحیه سر و گردن آسیب دیده‌اند، گفت: با این اوضاع در صورت عدم استفاده از کمربند ایمنی صدمات جدی و جبران‌ناپذیری افراد حادثه دیده را تهدید می‌کند.

خانی در پایان به افزایش و آمار بالای فوتی‌های تصادفات برون‌شهری اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها سرعت بالا نقش مهمی در افزایش قربانیان تصادفات داشته که در صورت رعایت سرعت مطمئنه بی‌شک خسارات و فوتی‌ها در این زمینه روند کاهشی خواهد داشت‌.

کد خبر 688748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.