بارش‌های باران از سال ۸۹ نزولی شده است

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: از سال ۸۹ تا کنون روند بارش‌ها در البرز نزولی بوده که این کم‌بارشی در سه سال گذشته به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آرش بهاروند احمدی، اظهار کرد: از سال ۸۹ تا کنون روند بارش‌ها در البرز نزولی بوده که این کم بارشی در سه سال گذشته به اوج خود رسیده بود.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌های البرز از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: از اول فروردین امسال تا دیروز (۲۷ شهریور)، در مجموع ۱۰۲.۱ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با نرمال بلندمدت که ۱۴۵.۳ میلیمتر بوده حدود ۴۳.۲ میلیمتر کمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به میزان بارش‌ها به تفکیک شهرستان‌های استان گفت: طی این مدت شاهد ۱۳۸.۸ میلیمتر بارش در کرج بودیم که این میزان در مقایسه با نرمال بلند مدت که ۱۸۴.۹ میلیمتر بوده، حدود ۴۶.۱ میلیمتر کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان هم در مقایسه با نرمال بلند مدت با کم‌بارشی مواجه بودیم، گفت: در این مدت حدود ۵۰.۳ میلی متر بارش در اشتهارد، ۸۳.۴ میلیمتر در ساوجبلاغ، ۱۴۹.۵ میلیمتر در طالقان، ۴۲.۶ میلیمتر در فردیس و ۴۱ میلیمتر هم در نظرآباد بارش داشته‌ایم که در مقایسه با میانگین بلندمدت آن‌ها که به ترتیب ۶۳.۵ میلیمتر، ۱۲۶.۷ میلیمتر، ۲۰۴.۹ میلیمتر، ۱۱۵.۹ میلیمتر و ۸۴.۱ میلیمتر بوده بسیار کمتر است.

بهاروند احمدی ابراز کرد: در مجموع از سال ۸۹ تاکنون روند بارش‌ها در البرز نزولی بوده که این کم‌بارشی در سه سال گذشته به اوج خود رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته شرایط در پاییز و زمستان امسال تا حدی تغییر می‌کند و میزان بارش‌ها به نرمال و حتی بیشتر از نرمال در فصل پاییز می‌رسد.

منبع: ایسنا

کد خبر 688726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.