همتی به بلندای آسمان برای نگهداری از معلولان ذهنی

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به چالش‌های مراکز شبانه روزی بهزیستی، گفت: خدمت به این افراد در مراکز شبانه روزی نیازمند صبر و همتی بلند است، چرا که کارکنان و مراقبان این مراکز همواره با چالش‌های روحی و روانی بسیاری روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته _سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه_ اصحاب رسانه در تور ویژه خبری به همراه سیدکمال صدیقی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، از مرکز توانبخشی نگهداری معلولان ذهنی مریم بازدید کردند و از نزدیک با چالش‌های این افراد روبه‌رو شدند.

در حاشیه این بازدید، سیدکمال صدیقی با اشاره به چالش‌های مراکز شبانه روزی بهزیستی، اظهار کرد: خدمت به این افراد در مراکز شبانه روزی نیازمند صبر و همتی بلند است، چرا که کارکنان و مراقبان این مراکز همواره با چالش‌های روحی و روانی بسیاری روبه‌رو هستند.

وی افزود: خانواده بسیاری از معلولانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند از خانواده‌های زیر دهک پنج جامعه محسوب می‌شوند که توان پرداخت هزینه شهریه نگهداری فرزند خود در مرکز را هم ندارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: برخی از این معمولان در گروه تربیت‌پذیر جای می‌گیرند و از همین رو، مراقبان آموزش دیده با این گروه از معلولان تمریناتی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، معلولان جسمی حرکتی نیز هستند، مشکل در حرکت و بلع دارند و از همین رو نگهداری و مراقبت از آنها نیازمند روحیه و جسمی خستگی‌ناپذیر است.

صدیقی با اشاره به اینکه این معلولان احساس دارند و به خوبی عواطف را درک می‌کنند، خاطرنشان کرد: از افرادی که احتمال می‌رود به خود یا دیگران آسیب برسانند به صورت ویژه نگهداری و از سایر افراد جداسازی می‌شوند.

همتی به بلندای آسمان برای نگهداری از معلولان ذهنی

همتی به بلندای آسمان برای نگهداری از معلولان ذهنی

همتی به بلندای آسمان برای نگهداری از معلولان ذهنی

کد خبر 688648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.