برق و گاز ۳ روستای سیل‌زده تالش وصل شد

سرپرست فرمانداری تالش گفت: با تلاش دستگاه خدمات‌رسان برق و گاز سه روستای سیل‌زده بخشی حیاطی، سفید سنگان و درزکری بخش حویق از توابع شهرستان تالش دقایقی قبل به صورت موقت وصل شده است.

فرامرز مرجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بارش شدید باران که از شب گذشته آغاز شده موجب طغیان رودخانه و تخریب و قطع حدود ۱۵۰ متر از راه ارتباطی روستای بخشی حیاطی به روستاهای سفیدسنگان و درزکری شده است.

وی افزود: بر اثر سیل حدود ۱۰ تا ۱۵ منزل مسکونی و بخشی از باغات کیوی مردم روستاها دچار آب‌گرفتگی و خسارت شده است که برای رفع مشکل آب‌گرفتگی، دو دستگاه بیل چرخ لاستیکی در منطقه مستقر و مشغول لایروبی رودخانه هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان تالش خاطرنشان کرد: نیروهای دستگاه اجرایی با سه دستگاه بیل زنجیری، یک دستگاه لودر و چند دستگاه کامیون در روستای بالادست بخش حویق مستقر شده‌اند و پس از فروکش کردن آب رودخانه در اسرع وقت نسبت به بازگشایی مسیر اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از شدت بارش‌ها در حوزه شمال تالش کاهش یافته، اما شدت جریان آب در رودخانه‌ها بسیار زیاد است و نیروهای دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند وارد آب شوند.

مرجانی اظهار کرد: یک راه فرعی در روستای بخشی حیاطی به روستاهای سفید سنگان و درزکری وجود دارد و تا زمان بازگشایی کامل جاده اصلی، مردم می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

وی گفت: سیل موجب شکستگی تیرها و قطع انشعابات برق و گاز روستاهای بخشی حیاطی، سفید سنگان و درزکری شده بود که با تلاش نیروهای خدمات‌رسان و با استفاده از کابل خودنگهدار و لوله‌های موقت، دقایقی قبل برق و گاز این روستاها به صورت موقت وصل شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تالش با بیان اینکه طغیان رودخانه خشکه‌رود روستای ویزنه بخش حویق موجب آب‌گرفتگی بخشی از منازل مسکونی و باغات کیوی مردم شده است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت‌های وارده به مردم هستند.

وی گفت: همکاری و تعامل بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و شهرداری‌های حویق و چوبر، نیروهای بسیج و نیروهای مردمی در جهت کمک و امدادرسانی به مردم روستاهای سیل‌زده شهرستان تالش قابل تقدیر است.

کد خبر 688481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.