انعقاد قرارداد ساخت ۲۹۲ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون برای ساخت ۲۹۲ کیلومتر راه روستایی قرارداد منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا مالکی امروز_ دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام محور آسفالته استان چهارمحال‌وبختیاری سه هزار و ۷۵۷ کیلومتر است، اظهار کرد: دو هزار و ۵۵۷ کیلومتر از این محور روستایی دارای آسفالت است و می‌توان گفت بیش از دوسوم محورهای استان محورهای روستایی است که بیشتر آن‌ها از نعمت آسفالت بهره‌مند هستند.

وی افزود: رتبه آسفالت استان چهارمحال‌وبختیاری در کشور ۸۲ است که در مقایسه محورهای آسفالته استان‌های دیگر نیز یک درجه بالاتر از سایر استان‌ها است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر اینکه ۸۱۲ کیلومتر راه روستایی و فرعی جدید در استان ساخته شده است، ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در مجموع ۶۱۲ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی در استان احداث شده است.

مالکی با اشاره به اینکه تاکنون برای ساخت ۲۹۲ کیلومتر راه روستایی قرارداد منعقد شده است، تاکید کرد: ۱۳۳ کیلومتر از این مقدار زیرسازی و حدود ۱۲۰ دستگاه ابنیه فنی ساخته شده است، حدود ۱۰۰ کیلومتر از این محورها آماده برای آسفالت هستند.

وی گفت: طول آسفالت اجرا شده در سال جاری ۶۴ کیلومتر است که شامل بیش از ۱۸ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، خانمیرزا، سامان، بن، بروجن، لردگان و فلارد است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: ۵۶ روستای دارای شرایط دیگری در استان باقی مانده است که عملیات بهسازی و روکش آسفالت آن‌ها در صورت تأمین و تخصیص حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد و در خوشبینانه‌ترین حالت تا پنج سال آینده محور بدون آسفالت در استان نخواهیم داشت.

کد خبر 688292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.