کپنهاگ رهبر جهانی شهرهای کربن‌خنثی

کپنهاگ یک رهبر جهانی در برابر تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود چراکه استراتژی‌های توسعه پایداری را برای تبدیل شدن به یک شهر کربن خنثی در پیش گرفته که تاکنون نیز موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتشار CO2 کپنهاگ در سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۹ کاهش یافته و به نمونه‌ای عالی از شهر محافظ محیط زیست سبز تبدیل شده است.

کپنهاگ متعهد شده است تا سال ۲۰۲۵ به بی‌طرفی کربن دست یابد و به ایجاد پایتخت پایدارتری کمک کند. طرح‌های شهر هوشمند کپنهاگ بر مسائل زیست‌محیطی مرتبط با این تعهد متمرکز است و به دلیل انجام فعالیت‌ها و سیاست‌های زیست‌محیطی پیشگام، شهرت دارد.

این شهر با پلتفرم متمرکز خود برای اتصال چراغ‌های راهنمایی، نقاط شارژ خودروهای برقی (EV) ، راه را برای فناوری EV هموار می‌کند تا تجربه کارآمدتری را برای رانندگان خودروهای الکتریکی تضمین کند.

کپنهاگ رهبر جهانی شهرهای کربن‌خنثی

کپنهاگ در نتیجه تعهد خود به استانداردهای بالای محیط زیستی، به دلیل اقتصاد سبز خود مورد ستایش قرار گرفته است و برای دومین بار در فهرست جهانی اقتصاد سبز (GGEI) به عنوان برترین شهر سبز رتبه بندی شده است. شهر کپنهاگ اهداف بلندپروازانه‌ای را برای پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی شهر در نظر گرفته است.

کپنهاگ با تبدیل شدن به یک شهر کربن‌خنثی، به تدریج به منابع انرژی تجدیدپذیر روی خواهد آورد به‌طوری‌که حتی سیستم گرمایش منطقه‌ای بیشتر از قبل، از گرمای تولید شده از نیروگاه‌های زباله‌سوز استفاده خواهد کرد. شبکه‌های خنک‌کننده شهر نیز مبتنی بر برداشت آب دریا خواهند بود. دانمارک طی دهه‌ها تلاش خارق‌العاده و پایدار، یک سیستم انرژی سبز در سطح جهانی ایجاد کرده است که زندگی روزمره پاک‌تر و انرژی سبز بیشتری را ارائه می‌دهد.

بسیاری از موفقیت‌های زیست محیطی کپنهاگ را می‌توان به یک سیاست قوی شهرداری همراه با یک سیاست ملی معقول نسبت داد. کپنهاگ یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا است و با ارائه حمل‌ونقل عمومی پایدار، امکانات دوچرخه‌سواری و ابتکارات زیست محیطی یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان است. تا حدود سال ۲۰۲۵، چهار منطقه بزرگ در کپنهاگ قرار است میزبان ساختمان‌ها یا مناطق سبز باشد.

کد خبر 687971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.