خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اجرای ۱۱۸۶ برنامه و ۵ هزار و ۹۰۰ فعالیت در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همایش سراسری جهاد مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیشکسوتان دفاع مقدس در روز ۲۹ شهریور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز_یکشنبه بیست‌وششم شهریورماه_ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه «دفاع مقدس» عینیت‌بخشی به اسلام ناب محمدی و تحقق آرمان‌های انقلاب کرد: دفاع مقدس اوج عقلانیت در مقابله با تهاجم رژیم بعث عراق بود، ملت غیور ایران اسلامی در این دوران مقدس به باور «ما می‌توانیم» رسیدند. قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی به دنیا ثابت شد.

اجرای ۱۱۸۶ برنامه و ۵ هزار و ۹۰۰ فعالیت در هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اعلام اینکه، از روز سی‌ویکم شهریور ماه ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور آغاز می‌شود، افزود: اجرای امور مربوطه در استان‌ها با مسئولیت استانداران، در شهرستان‌ها با فرمانداران و در نیروهای مسلح با رؤسای ستادها پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷۷ ستاد مناسبت‌های ملی گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت، شامل ۱۸ ستاد در نیروی‌های مسلح، ۲۸ ستاد در وزارتخانه‌ها، ۳۱ ستاد در استان‌ها و ۴۰۰ ستاد در شهرستان عهده‌دار امور مربوطه خواهند بود، همچنین در هفته دفاع مقدس امسال، یک هزار و ۱۸۶ برنامه و پنج هزار و ۹۰۰ فعالیت تعریف شده که به تفکیک سازمان‌ها مشخص شده است.

مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

سردار کارگر گفت: رونمایی از ۴۴۴ عنوان کتاب و ۱۱۷ کتاب صوتی، تولید و پخش ۸۲ نماهنگ، برگزاری ۱۳۱۴ آئین تکریم رزمندگان و ایثارگران و یادبود شهدا، برپایی ۴۲۹ نمایشگاه آثار هنری و برگزاری ۳۲۷ نشست تخصصی، برگزاری ۱۰۹ شب شعر و خاطره و ۲۴ نمایش و تئاتر خیابانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۹ شهریور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، بیان داشت: این مراسم به‌صورت تصویری همزمان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، پادگان‌ها، مراکز بسیج، دانشگاه‌های نیروهای مسلح و همه مراکزی که فعالیت فرهنگی دارند، برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: در این مراسم که به‌صورت زنده پخش خواهد شد، پیشکسوتان و فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت، اقشار و اقوام ایرانی و نمایندگان ادیان توحیدی، خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافعان امنیت و مدافعان سلامت حضور خواهند داشت.

یک میلیون بانوی پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

سردار کارگر در ادامه با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس امسال از یک میلیون نفر از زنان و همسران پیشکسوتان دفاع مقدس و شهدا در سراسر کشور تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: سال گذشته از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تقدیر شد، امسال نیز از یک میلیون همسر پیشکسوت تجلیل می‌شود که همه دستگاه‌های کشوری و لشکری، فرمانداران و بخشداران در این کار مساعدت خواهند کرد.

وی نقش زنان را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار ارزشمند دانست و افزود: گفت: نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نیست و جایگاه مادران و خواهران جانبازان و شهدا بی‌بدیل است. سال گذشته نمایشگاهی در حاشیه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی برپا شد که معظم‌له در ۳۵ دقیقه بازدید خود از نمایشگاه مربوطه فرمودند: «به نقش زنان در دوران دفاع مقدس بیشتر اهتمام ورزید»؛ لذا در نمایشگاهی که ۲۹ شهریور امسال تدارک دیده شده، به نقش زنان در دفاع مقدس بیشتر توجه شده است و بخشی از اقدامات آن‌ها در معرض نمایش قرار گرفته شده است. فیلم سینمایی «حوض خون» اکنون در حال تصویربرداری درباره زنان است.

رژه نیروهای مسلح در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز سی‌ویکم شهریورماه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح در مراکز استان‌ها رژه برگزار می‌کنند که مسئولیت این رژه‌ها بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود. رژه دریایی استان هرمزگان نیز برعهده نیروی دریایی ارتش خواهد بود.

سردار کارگر با بیان اینکه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود، گفت: در نمازهای جمعه از فرماندهان دفاع مقدس دعوت می‌شود تا پیش از خطبه‌ها سخنرانی کنند.

وی از برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات کمان ۹۹ و عملیات ثامن‌الائمه (ع) خبر داد و افزود: کنگره ملی شهدای منا نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد، نثار گل و عطرافشانی مزار شهدا و میثاق با آرمان‌های شهدا، نواختن زنگ ایثار در اولین روز بازگشایی مدارس، یادواره شهدای محلات، طرح آبروی محله و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

مراسم سنگرسازان بی‌سنگر برگزار می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری مراسم سنگرسازان بی‌سنگر با حضور همه پیشکسوتان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار تیم‌های ورزشی با حریف‌های داخلی و خارجی نیز با یاد و نام شهدا و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی خانوادگی، ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم توسط نیروهای مسلح و بهداشت و درمان و رزم‌نمایش و نمایش‌های میدانی در استان‌ها انجام خواهد شد. مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و دانشجو به صورت منفک برای فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، مستندهای دفاع مقدس در ۱۰۰ قسمت با عنوان «روایت معیار» که از قبل دفاع مقدس ایران و اتفاقات را روایت می‌کند با تأیید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط شبکه افق سازمان صدا و سیما آماده شده که پنج قسمت این مستند پخش و رونمایی خواهد شد. رزمایشی با عنوان کمک‌های مومنانه و کمک به اقشار مردم را داریم و برنامه شب خاطره و روایتگری در دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد و محلات با روایتگری فرماندهان و رزمندگان برگزار می‌شود.

با خاطره‌گویی‌ها فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم

سردار کارگر به موضوع خاطره‌گویی و اهمیت آن پرداخت و افزود: موضوع خاطره‌گویی مهم و جذاب است و به واسطه همین خاطره‌گویی‌ها، دفاع مقدس می‌تواند به نسل بعدی منتقل شود. البته خاطره‌گوها باید آموزش‌های لازم را ببینند و به ذائقه مخاطب توجه کنند. ساماندهی این کار برای خاطره‌گویی بین کودکان و نوجوانان انجام شده و به دنبال این هستیم تا بانوان با زبان کودکان این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: حضور در آسایشگاه‌ها و دیدار با جانبازان در شهرهای مختلف انجام می‌شود. عزیزان جانباز بیشترین سختی را کشیده و سال‌ها در بستر جانبازی بودند و ما جانبازانی داریم که بیش از ۴۰ سال روی تخت بیمارستان خوابیده است و جالب اینکه در صحبت با او، این عزیز به ما روحیه می‌داد. جانبازانی که در منزل هستند با کمک همسرانشان توانستند روزگار بگذرانند که این نقش و جایگاه ویژه زنان را نشان می‌دهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص تکرار هر ساله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: تکرار برنامه‌ها همیشه بد نیست و بعضاً اتفاق خوبی است و برخی برنامه‌ها مثل رژه نیروهای مسلح هر ساله انجام می‌شود، اما در برخی برنامه‌ها می‌توانیم جزئیات را تغییراتی بدهیم. مثلاً در تجلیل از پیشکسوتان کار خوبی را شروع کردیم که در اولین سال برگزار آن ۵۰۰ نفر از فرماندهان لشکر و تیپ تجلیل شدند، سال بعد تعداد تجلیل شده‌ها ۲۰ هزار، سال بعدش ۲۰۰ هزار و سال بعد آن تا به یک میلیون نفر رسید و امسال از یک میلیون همسر ایثارگر تجلیل می‌شود.

نباید اجازه دهیم دفاع مقدس تحریف شود

سردار کارگر تصریح کرد: سازمان صدا و سیما برنامه‌های مفصلی به مناسبت هفته دفاع مقدس دارد و نیازمند این هستیم اصحاب رسانه پای کار بیایند چرا که ذائقه مردم را بهتر می‌دانند. باید دست به دست هم دهیم و نگذاریم دفاع مقدس تحریف و به انحراف کشیده شود چرا که آنقدر حقایق زیبا وجود دارد که اگر به مردم بگوییم از آن استفاده‌های لازم را خواهند برد.

فیلم‌سازان دفاع مقدس و مقاومت در مورد تجهیزات نگران نباشند

وی با حمایت از فیلم‌سازان دفاع مقدس گفت: فیلم‌سازانی که می‌‎خواهند فیلم در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بسازند در مورد تجهیزات وسایل نظامی نگران نباشند؛ چراکه ما آماده‌ایم با کمک نیروهای مسلح تجهیزات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم، نبود منابع از جمله منابع مکتوب و فیلم و تصاویر همواره یکی از دغدغه‌های فیلمسازان بود که آماده کمک در این زمینه چرا که هنوز جذاب‌ترین فیلم‌ها را می‌توان در حوزه دفاع ساخت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه قریب به ۲ هزار کتاب در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و در حوزه فضای مجازی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، افزود: توجه به حوزه جوانان و نوجوانان کار سختی است، اما امیدواریم آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات فناوری دروس این حوزه را در کتاب‌‎های درسی بگنجانند. درباره ۲ واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

همه توان ما این است که حقایق را بیان کنیم

سردار کارگر با اشاره به طرح برخی مسائل و شبهات در مورد دفاع مقدس گفت: بالای ۹۵ درصد از مسائل جنگ طبقه‌بندی ندارند و کمتر از پنج درصد از آن طبقه‌بندی است که طرح آن قابل توجه نیست. در عملیاتی همچون عملیات کربلای ۵ که در منطقه‌ای محدود دو ارتش بزرگ با هم رودرو شدند روایت دو فرمانده لشکر و گردان متفاوت است؛ چرا که زاویه دید متفاوت بوده است، در طرح بسیاری مسائل اختلاف وجود ندارد و فقط در برخی تحلیل‌ها ممکن است، روایت‌ها متفاوت شود، دفاع مقدس ما بسیار پاکیزه است و این را می‌توان در همکاری همه مسئولان برای اجرای ۶۸ کلان پروژه دفاع مقدسی دید که جزو کارهایی است که همه مسئولان برای انجامش پای کار آمدند و توافق کردند. همه توان ما این است حقایق را بیان کنیم و در کنار بسیار کارهایی که انجام شده بسیار کار هم مانده است که باید انجام شود.

با وجود تبلیغات منفی رسانه‌های معاند مردم پای کار هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: مرکز افکارسنجی آرا در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأسیس شده که در نظرسنجی اخیر در مورد توان جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی قریب به ۸۰ درصد مردم اتفاق نظر داشتند که اگر تجاوزی علیه کشورمان صورت بگیرد، جمهوری اسلامی اقتدار پاسخگویی را دارد و ۷۹ درصد از مردم گفته‌اند آمادگی این را داریم از کشور دفاع کنیم. این نشان می‌دهد باوجود اختلاف سلیقه‌ها مردم پای کار هستند و یکی از کارهای رسانه‌های ما باید امیدبخشی باشد تا در شرایطی که دشمن امنیت و امید ما را هدف گرفته است، امید خود را از دست ندهیم. شک نکنیم که آینده کشور درخشان است، اما باید سختی‌ها را تحمل کرد. امروز هم ایران اسلامی سربلند است و سربلندتر خواهد بود.

کد خبر 687952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.