دنباله‌دار Comet C/2023 P1 در وضعیت حضیض قرار می‌گیرد

بیست‌وششم شهریورماه- دنباله‌دار Comet C/2023 P1 (نیشیمورا) در نزدیک‌ترین فاصله از خورشید قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکشنبه -بیست‌وششم شهریورماه- دنباله‌دار Comet C/2023 P1 (نیشیمورا) در فاصله ۰.۲۳ واحد نجومی از خورشید، نزدیک فاصله خود با آن را خواهد داشت. این وضعیت حضیض از اصفهان به راحتی قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا در فاصله ۱۲ درجه‌ای از خورشید، بسیار به خورشید نزدیک است.

دنباله‌دارها ذاتاً اجسام غیرقابل پیش‌بینی هستند زیرا روشنایی آن‌ها به میزان پراکندگی نور خورشید از ذرات گرد و غبار در کما و دم دنباله‌دار بستگی دارد. این گرد و غبار به طور مداوم از هسته دنباله‌دار دور می‌شود و وقتی که دنباله‌دار نزدیک خورشید می‌شود، یخ‌های موجود در هسته آن تبخیر می‌شود زیرا توسط اشعه خورشید گرم می‌شود.

ماه در وضعیت حضیض خورشیدی

یکشنبه -بیست‌وششم شهریور- گردش ماهانه ماه به دور زمین، آن را به نزدیک‌ترین فاصله از خورشید، حضیض خورشیدی، در فاصله ۱.۰۰۲۹ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد داد. این پدیده تقریباً زمانی رخ می‌دهد که مدار ماه آن را بین خورشید و زمین قرار می‌دهد. در لحظه حضیض ماه، زمین در فاصله ۱.۰۰۵۲ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۱.۰۰۲۹ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت. فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۷ واحد نجومی (۳۹۷ هزار کیلومتر) خواهد بود.

کد خبر 687870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.