افزایش شدت وزش باد همراه با کاهش دما در انتظار اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش شدت وزش باد از فردا و روز شنبه در نواحی شرقی، گفت: در این مدت کاهش محسوس دما به ویژه در نواحی شمالی، شرقی و غربی استان، مورد انتظار است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، وضعیت جوی استان در پنج روز آینده، آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات‌ها همراه با وزش باد، گاهی با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از عصر امروز تا جمعه در ساعات عصر و اوایل شب، گاهی وزش باد شدید به ویژه در نواحی غربی استان مورد انتظار است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا و روز شنبه شدت وزش باد در نواحی شرقی افزایش یافته و در نواحی مستعد با رخداد گردوخاک موقت، کاهش دید و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز با عبور امواجی از شمال کشور و تا حدودی استان، در بعضی ساعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان، تغییر محسوسی نخواهد داشت، اما از فردا عصر و در روز شنبه کاهش محسوس دما به ویژه در نواحی شمالی، شرقی و غربی، مورد انتظار است.

معتمدی گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای شش درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 687497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.