سامانه اجرای احکام شهرداری قم راه‌اندازی می‌شود

مدیر امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری قم گفت: حذف تدریجی پرونده‌های فیزیکی تخلفات ساختمانی در دستور کار است، همچنین راه اندازی سامانه اجرای احکام به زودی انجام می‌گیرد.

عباس گل‌افشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد کمیسیون‌های ماده صد شهر قم اظهار کرد: بازه زمانی برای صدور رأی حدود کمیسیون ماده صد هفت روز پیش‌بینی شده است، اما معتقدیم در حال حاضر بازه زمانی بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ها ۷۲ ساعت است.

وی افزود: یعنی زمانی که پرونده از طریق سامانه به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال و پرونده فیزیکی نیز تکمیل می‌شود، در اولین کمیسیون مطرح خواهد شد؛ در طول هفته دو کمیسیون برگزار می‌شود که این موضوع موجب کاهش زمان رسیدگی خواهد شد.

مدیر امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری قم با اشاره به اینکه در مواردی که پرونده‌ها نیاز به بازدید داشته باشند زمان رسیدگی افزایش می‌یابد گفت: شهروندانی که رأی تخریب و قلع برای آنها داده شده با درخواست کتبی که ضمیمه پرونده می‌کنند، می‌توانند در جلسه حضور یابند.

وی ادامه داد: در مواردی غیر از رأی قلع، شهروند باید درخواست خود را برای حضور در کمیسیون به صورت کتبی مطرح کند؛ چنانچه کمیسیون صادرکننده رأی پذیرفت، در جلسه بعدی از شهروند محترم دعوت می‌شود.

گل‌افشان عنوان کرد: برای تغییر فرایند کمیسیون ماده صد در آینده در تلاشیم تا از حالت کارشناس محوری خارج شده و تمام کار را به صورت سیستمی انجام دهیم.

وی گفت: حذف تدریجی پرونده‌های فیزیکی در دستور کار است تا ارتباط پیامکی با ارباب رجوع برقرار باشد، همچنین راه‌اندازی سامانه اجرای احکام به زودی انجام می‌گیرد.

گل افشان ابراز کرد: مطابق بررسی‌هایی که ابتدای سال جاری صورت گرفت در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قم بیش از ۱۱ هزار پرونده قلع وجود دارد که بیش از هفت هزار مورد آن بدوی بود، اکنون با توجه به ماده ۴۲۶ قانون آئین دادرسی مدنی، نزدیک به ۵۰۰ پرونده بدوی که در مناطق بود، وارد کمیسیون و رأی ابقاء داده شد.

کد خبر 687493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.