بازنگری طرح هادی در روستاها بدون محدودیت انجام شود

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بازنگری طرح هادی در روستاها بدون محدودیت انجام شود، گفت: هرچه امکانات رفاهی در روستاها مهیا شود زمینه اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص‌الائمه امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک با بیان اینکه بازنگری در طرح‌های هادی این استان تسریع و با جدیت پیگیری شود، اظهار کرد: افزایش محدوده روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.

وی افزود: هرچه امکانات رفاهی در روستاها مهیا شود، زمینه اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه توسعه روستاها یک مطالبه جدی از ناحیه مردم و ساکنان روستاها است، ادامه داد: باید طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه هیچ روستایی در کشور منتظر بازنگری طرح هادی نخواهد ماند، گفت: بازنگری طرح هادی در هر روستایی که نیاز است، باید انجام شود؛ البته این مهم در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد و بودجه خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است، اما باید اجرای آن تسریع شود.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بازنگری در طرح‌های هادی باید با سهولت صورت گیرد تا موج مهاجرت معکوسی که از شهرهای بزرگ به سمت روستاها شکل گرفته، از نظر سکونت، کار و تولید تکمیل شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه سرعت عمل در مجموع بنیاد مسکن برای این طرح یک ضرورت است گفت: باید تلاش شود تا طرح هادی هدف‌گذاری شده امسال، محقق شود.

وی با بیان اینکه متولی اجرای طرح تکام، دفتر امور روستایی است افزود: مبحث توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه به عنوان سند تحول روستا جز با همکاری مردم به ثمر نمی‌رسد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه گام‌های کوچک دولت جز با همراهی مردم به گام‌های بلند تبدیل نمی‌شود تاکید کرد: بخش روستایی نقش مهمی در حوزه تولید و سبک زندگی دارد و این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اسناد برای اجرا ابلاغ می‌شود اظهارکرد: در صورتی که قرار باشد اسناد تنها امضا و ملحق به هزاران سند گذشته شود، تنها اتلاف وقت و انرژی است و نتیجه دیگری به دنبال ندارد.

استاندار مرکزی با اشاره به مانده اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان گفت: فرصت جذب این اعتبارات رو به اتمام است و مرخصی تمام مدیران از هفته گذشته لغو شده است و تا زمانی که مانده اعتبار در حساب دستگاه آن‌ها باشد، حق خروج از استان مرکزی را ندارند و باقی ماندن حتی یک میلیون تومان در حساب‌ها تخلف و قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه زحمات و پیگیری‌های زیادی برای بودجه صورت می‌گیرد، گفت: برگشت بودجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با دستگاه‌هایی که برگشت اعتبار داشته باشند، برخورد می‌شود.

مخلص‌الائمه افزود: طرح‌های مطرح شده در نشست کارگروه زیربنایی استان مرکزی تأیید شده است، اما برای تشریفات قانونی، باید در شورای برنامه‌ریزی هم تأیید و تصویب شود.

دستگاه‌های اجرایی پیگیر جذب تخصیص اعتبارات سال جدید باشند

نوربخش عسگری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز با بیان اینکه زمان جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ رو به اتمام است گفت: این مهم در چندین نشست با حضور استاندار مرکزی به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده و نشست‌های مختلفی نیز در معاونت عمرانی استانداری مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی تعهد داده‌اند تا ۲۷ شهریورماه جاری اعتبارات در اختیار خود را جذب کنند و این مهم روزانه از خزانه گزارش‌گیری می‌شود، افزود: استان مرکزی جزو معدود استان‌هایی است که با تلاش شبانه‌روزی و همکاری دستگاه‌های مختلف، موافقت‌نامه سال ۱۴۰۲ را مبادله و به اتمام رسانده است که این مهم جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید پس از اعتبارات سال ۱۴۰۱، پیگیر جذب تخصیص اعتبارات سال جدید باشند تا پروژه‌های اولویت‌دار هدف‌گذاری شده در زمان موعد به اتمام رسد.

وی با بیان اینکه مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهوری برگزار شده و مقرر است تا پنجم مهرماه امسال، آخرین اقدامات، اعتبارات، پیشرفت فیزیکی و تخصیصات ابلاغی از منابع ملی و داخلی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود گفت: تا اواسط مهرماه، نشست پیگیری و رصد مصوبات دور اول سفر برگزار می‌شود و باید پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی استان برای دور دوم سفر ارائه شود تا بتوان با آمادگی کافی به استقبال دور دوم سفر رفت.

کد خبر 687295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.