پیش‌بینی طرح جامع مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشنهاد طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بررسی و تصویب این طرح بر مبنای اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و باید در صحن علنی مورد بررسی و تصویب نمایندگان قرار گیرد.

وی افزود: حامیان این طرح در نظر داشتند تا موضوع در کمسیون شوراها بررسی و پس از اجرای آزمایشی در صحن علنی مطرح و مصوب شود که در صحن علنی رأی نیاورد.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احتمال بررسی این طرح در مجلس یازدهم به دلیل حجم بالای طرح‌ها و لوایح و فرصت اندک باقیمانده از این دوره کم است، اما در برنامه توسعه هفتم پیش‌بینی خواهد شد.

ابوترابی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه پیشنهادی برنامه توسعه هفتم هستند که طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در آن دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیازمند تحول است، تصریح کرد: تصویب و اجرای طرح پیشنهادی باعث تمرکز زدایی و همگرایی در تصمیم سازی مسئولان محلی خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: تمرکز گرایی و کمبود اختیارات مسئولان محلی سرعت پیشرفت کارها را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاری و اجرای بعضی امور جاری مردم را دشوار می‌کند.

ابوترابی تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان دولت محلی بر اساس طرح پیشنهادی وظایف بیشتری پیدا می‌کنند و در خصوص امور حریم و محدوده خود می‌توانند تصمیم گیری کنند و از طرفی دموکراسی با انتخاب شهردار و افزایش نقش مردم در اداره شهر و روستا تقویت می‌شود.

وی گفت: بعضی از دستگاه‌های اداری و خدماتی زیر مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شوند و اینگونه موازی کاری و تداخل کاری کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین مدون برای این کار تهیه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق مردم، شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

کد خبر 687281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.