صنعت گردشگری در شهر سنندج رونق می‌گیرد

شهردار سنندج با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را با اجرای پروژه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در راستای رونق صنعت گردشگری به‌کار خواهیم گرفت، گفت: به همین منظور پروژه‌های مختلفی از جمله ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و گذرگاه غذا و موسیقی در شهر سنندج در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدانور رشیدی امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جریان بازدید معاون امور اقتصادی استاندار کردستان و اعضای شورای شهر سنندج از چندین پروژه عمران شهری در این شهر، اظهار کرد: پروژه‌های متعددی در سطح شهر سنندج در حال اجرا است که پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج در راستای توسعه فضای سبز در چندین فاز از محل اعتبارات شهرداری سنندج در حال احداث بوده و شامل مسیر دوچرخه‌سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.

وی افزود: این پروژه در سه فاز به مساحت ۱۰۰ هکتار ساخته می‌شود و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به پارک جنگلی گویزه کویر وصل خواهد شد.

شهردار سنندج ادامه داد: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تأثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

جامعه معلولان در محور توجه پروژه‌های عمران شهری

رشیدی تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولان و ایجاد فضای ورزشی برای این قشر است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فصل عمرانی امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه گسترش فضای سبز و توجه به صنعت گردشگری از تأکیدات همیشگی مدیریت ارشد استان و معاونت عمران است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه توسعه گردشگری از اولویت‌های مدیریت شهری در سنندج است و در این راستا با همراهی بسیار خوبی که در بین اعضای شورای شهر وجود دارد اقدامات قابل توجهی در حال انجام است.

شهردار سنندج اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه مدنظر قرار گرفته که نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی در زمینه رونق اقتصادی و گردشگری در شهر سنندج است.

صنعت گردشگری در شهر سنندج رونق می‌گیرد

رشیدی با تاکید بر اینکه تمام جدیت و تلاش خود را با اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری و سرمایه‌گذاری در راستای رونق صنعت گردشگری و توریست به‌کار خواهیم گرفت، گفت: به همین منظور پروژه‌های مختلفی شامل ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و گذرگاه غذا و موسیقی در شهر سنندج در حال اجرا است.

توزیع عادلانه خدمات شهری ملاک شهرداری سنندج

وی با اشاره به پروژه پارک ۴ هکتاری اسلام آباد سنندج، افزود: با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز و امکانات ورزشی و رفاهی در این نقطه از سطح شهر، پروژه پارک ۴ هکتاری اسلام‌آباد در قالب ۵ سکو طراحی شد.

شهردار سنندج با اشاره به پیشرفت قابل توجه این پروژه، تصریح کرد: این پارک از محل اعتبارات داخلی شهرداری با هدف توزیع عادلانه خدمات شهری در حال ساخت بوده که پارکینگ به صورت خطی و سکوی، فضای سبز و نشیمنگاه برای خانواده، ست بازی کودکان، پیاده راه و نشیمن‌گاه، زمین فوتبال و زمین والیبال، مسیر دوچرخه سواری درون پارکی، آب نما و… از بخش‌های مختلف دیده شده در این پروژه است.

رشیدی با اشاره به وضعیت پروژه بلوار اسلام‌آباد، گفت: این پروژه ۱۴ سال پیش آغاز شده است و پس از وقفه‌ای هفت ساله به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره ششم و با همراهی مجموعه معاونت عمرانی استانداری فعال شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول به کار است که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک و ارزش افزوده در این محدوده شهر خواهد داشت.

کد خبر 687150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.