تفاهم‌ شبکه آموزش با آموزش و پرورش برای کمک به بازماندگان از تحصیل

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تقویت مدارس دولتی، گفت: این امر وظیفه است و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه شبکه آموزش و وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازماندگان از تحصیل، با بیان اینکه در شبکه آموزش فرصت خوبی شکل گرفته تا بستری آماده شود برای ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان، اولیا و معلمان، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مطرح بوده، بحث توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است که مهم‌ترین وجه عدالت اجتماعی است. امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم از طریق قاب دوربین توسط بهترین نیروها، آموزش را به دانش‌آموزان برسانیم.

وی با بیان اینکه در عرصه آموزش و پرورش باید از تمام ظرفیت‌های درون و خارج از نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد، افزود: آموزش و پرورش با آموزش حضوری معنا پیدا می‌کند، اما نمی‌توان ظرفیت‌های دیگر را نادیده گرفت؛ البته در اجرایی کردن برنامه‌ها ترویج و فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و اگر گفتمان واحدی با مردم ایجاد نشود، اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان، فرزندان ما هستند و امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز کیفیت‌بخشی به حوزه آموزش و بحث بازماندگان از تحصیل باشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت مدارس دولتی، ادامه داد: این امر وظیفه است و نیاز به تلاش بیشتر دارد، در واقع نیاز به اقدام و عمل دارد.

کاظمی موضوع مهارت‌آموزی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت شایستگی‌های مختلف در دانش‌آموزان زمینه مهارت‌آموزی را فراهم می‌کند. امروز باید از حافظه‌محوری عبور کرد و به سمت مهارت‌آموزی گام برداشت و معاونت آموزش متوسطه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی را به صورت خاص و به عنوان یک نیاز مهم و ضروری کشور دنبال می‌کند.

وی گفت: تمام موارد ذکر شده با استفاده از ظرفیت شبکه آموزش امکان‌پذیر خواهد بود و نظام تعلیم و تربیت همواره این شبکه را در کنار خود دیده است.

کد خبر 686655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.