شکارچی متخلف موظف به علوفه‌دهی و آموزش در حوزه محیط‌ زیست شد

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد از صدور رای مبنی بر آموزش درباره محیط‌ زیست و علوفه‌دهی به حیوانات برای یک شکارچی متخلف خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد _ دوشنبه، بیستم شهریورماه _ اظهار کرد: تیرماه سال جاری یک گروه چهار نفره شکارچی در منطقه شکار ممنوع «پادنا» واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا، اقدام به شکار یک رأس کل وحشی کردند که با اقدام قاطع یگان حفاظت پارک ملی مواجه و سرانجام به منظور اعمال قانون به مراجع قضائی دادگاه عمومی بخش «پادنا» معرفی شدند.

وی افزود: پس از رسیدگی قضائی پرونده قاضی شعبه اول دادگاه عمومی بخش «پادنا» در راستای سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری برای حفاظت از محیط زیست و آشتی متخلفان با طبیعت، به‌جای تقابل با طبیعت، ضمن تعیین اشد مجازات کیفری برای متهم اقدام به صدور رأی سبز زیست‌محیطی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از نگاه ارزشمند و تحسین برانگیز صدور آرای قضائی، خاطرنشان‬ کرد: قاضی دادگاه در راستای اهمیت مواضع محیط‌زیستی و به‌منظور متنبه شدن فرد خاطی پس از ‏رسیدگی دقیق پرونده و تعلیق دو ساله بخشی از مجازات‌های کیفری، متخلف را موظف‬ کرد به مدت شش ماه روزهای چهارشنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به منظور آموزش و درک اهمیت حفاظت از طبیعت برای نسل‌های آینده در اداره محیط زیست شهرستان دنا حضور پیدا کنند و مطابق با نظر مسئولان محیط‌زیست اقدامات آموزشی انجام دهند.

جاودان‌خرد تاکید کرد: مطابق با رأی صادره، همکاری متخلف با محیط‌بانان در علوفه‌دهی به حیات وحش در فصل سرما و ایجاد آبشخور برای حیات وحش، بخش دیگری از اقدامات زیست‌محیطی است که این متخلف موظف به انجام دادن آن است.

وی گفت: تهیه یک مقاله دست‌نویس زیست‌محیطی با موضوع اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش در ۲۰ صفحه برگ A4 و اخذ آزمون از این مقاله با تأیید مسئولان محیط زیست و ارائه آن به بخش اجرای احکام دادگاه نیز بخش دیگری مجازات‌های کیفری جایگزین برای متخلف است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد صدور چنین آرای قضائی را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: تصمیمات قضائی سمت و سوی متناسب با نهادینه کردن ‏فرهنگ حفاظت محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی را در پیش گیرد.‏

کد خبر 686612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.