تکمیل پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان تا آبان‌

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مقرر شد لوله‌گذاری خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان آبان‌ماه تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین جلالی _امروز دوشنبه بیستم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ناهماهنگی میان دستگاه‌ها، صنایع، آب منطقه‌ای و آبفا، پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان و کرمان به‌کندی اجرا می‌شد یا متوقف شده بود.

وی افزود: در همین راستا، پیگیری برای برگزاری جلسه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور انجام و جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استاندار کرمان، نماینده وزارت نیرو و نمایندگانی از وزارت صمت، برنامه و بودجه، مس، گل گهر و گهر زمین در معاونت ریاست‌جمهوری برگزار شد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه انتقال آب خلیج‌فارس و راه‌آهن رفسنجان در دستور کار مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های قبلی، مسئله انتقال آب که به دستور رئیس‌جمهور قرار بود ظرف مدت دو ماه عملیاتی شود، اجرایی نشد.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه در جلسه مشترک با حضور معاون رئیس‌جمهور تصمیماتی گرفته شد، تصریح کرد: با توجه به آنچه در این جلسه مطرح شد، انتقال آب مشکلی ندارد و هزینه چندانی در بر نخواهد داشت، خط ۱۶ کیلومتری به واسطه لوله مشترک معدن درآلو و رفسنجان از ۱۶ کیلومتر به چهار کیلومتر تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه لوله‌ها تأمین و تخلیه شده است و شرکت آبفا موظف شد، هرچه زودتر کانال‌کشی خط لوله به مخزن را اجرا کند، گفت: با توجه به اینکه فاصله کمی تا خط وجود دارد و به لوله‌گذاری در ارتفاع نیاز نداریم، به گفته معاون وزارت نیرو، زمان افتتاح پروژه آبرسانی به رفسنجان دهه فجر خواهد بود.

کد خبر 686556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.