آرامستان دارالسلام شیراز ساماندهی و بهسازی می ‌شود

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز گفت: با توجه به قدمت آرامستان دارالسلام و ارزش‌های تاریخی فرهنگی این فضا، مرمت و بهسازی این آرامستان در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، علی محمد ابراهیمی امروز _ یکشنبه نوزدهم شهریور_ اظهار کرد: طبق طرح مصوب سازمان میراث فرهنگی استان فارس و با هماهنگی و نظارت آن سازمان، کار احیا و بهسازی و تثبیت قبور آرامستان تاریخی دارالسلام که در اولویت شهری قرار دارد و به‌زودی در عملیات اجرایی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی شروع خواهد شد و با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی و مذهبی حمایت و برای بازسازی آن گامی بلند بر می‌داریم.

وی افزود: با توجه به قدمت و ارزش تاریخی این آرامستان فرهنگی، مرمت و بهسازی آن در دستور کار سازمان است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز با توجه به اهمیت موضوع اضافه کرد: تحقق این امر، همت، همکاری و هماهنگی میان نهادهای ذیربط شامل اداره میراث فرهنگی و گردشگری و اداره اوقاف و امور خیریه را با شهرداری شیراز می‌طلبد.

وی همچنین در ادامه از انتقال متوفیان به آرامستان بهشت احمدی خبر داد و گفت: دفن اموات در آرامستان دارالرحمه شیراز با ۴۲ هکتار وسعت از سال ۱۳۴۶ آغاز شده و تا به امروز به مدت ۵۴ سال در حال خدمات‌رسانی به شهروندان و دفن اموات است.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر ۴۶ آرامستان ثبت شده در شیراز وجود دارد که از این تعداد ۳۲ آرامستان تحت عنوان آرامستان‌های محله‌ای هنوز فعال هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت دارالرحمه، امروز در معابر آن نیز شاهد دفن متوفیان در قبرهای چند طبقه هستیم که با بسته شدن مسیرهای دسترسی، تردد خانواده‌های متوفیان و افراد کم توان برای زیارت قبور با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به این مسأله، انتقال دارالرحمه به آرامستان بهشت احمدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آرامستان بهشت احمدی گفت: با توجه به نیاز شهر در حال حاضر آرامستان بهشت احمدی با ۴۶۶ هکتار وسعت آماده انتقال و دفن اموات است و تاکنون هشت هزار نفر از اموات در این آرامستان دفن شده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: مجموعه ساختمان پذیرش و خدمات، سالن برگزاری نماز میت، سالن انتظار مراجعان، غرفه‌های خدماتی- سرویس‌های بهداشتی در محوطه، انتظامات، ساختمان برق اضطراری و روشنایی، مدیریت خودروهای حمل درگذشتگان، مجموعه غسالخانه و سایر بخش‌های مورد نیاز از جمله امکانات این سایت است.

وی همچنین گفت: پایانه حمل متوفیان، ایستگاه‌های رفاهی، ایجاد خط اتوبوس از پایانه شهرک سعدی تا آرامستان به صورت رفت و برگشت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از دیگر امکانات آرامستان بهشت احمدی است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: نرخ‌نامه خدمات قابل ارائه در آرامستان بهشت احمدی مصوب شورای اسلامی شهر شیراز در سال ۱۴۰۲ در خصوص تدفین مشخص شده است و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، فروش قبور خانوادگی در این آرامستان آغاز شده است.

کد خبر 686479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.