افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی در صدور ضمانت‌نامه‌های تعاونی فعال است به طوری که سرمایه این صندوق از ۱۷۰ به ۲۷۰ میلیارد تومان در این دولت افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، سید احسان خاندوزی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران اظهار کرد: با افزایش سرمایه این صندوق، صدور ضمانت‌نامه‌ها تسهیل و تسریع می‌شود.

وی افزود: تعاون گران پیش‌قراولان اقتصاد کشور هستند و با هزینه کم و مشارکت بالا، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نظریه‌های اقتصادی در حوزه تعاون، گفت: طبق این نظریه در اقتصاد گفته می‌شود تعادل‌های ناشی از همکاری و رقابت ترجیح دارد چرا که منافع کشورها را در بلند مدت تأمین می‌کند.

خاندوزی اضافه کرد: تعاون تبلور بر اقتصاد مشارکتی است این تعادل‌ها، تجسم در نهادهای تعاونی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه در فضای فرهنگ اقتصادی وارداتی نفس می‌کشیم، گفت: کمتر به فرهنگ اقتصاد مردمی بخش تعاون توجه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نیازمند پشتیبانی و حمایت‌های دولتی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون و سایر نهادهای تعاونی برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها هستیم. تلاش ما این بوده است تا کمک کنیم نهادهای پشتیبان تعاونی در دولت تقویت شوند. در همین زمینه، افزایش سرمایه در دولت سیزدهم برای بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه برای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی صورت گرفته است.

خاندوزی اضافه کرد: در کنار توسعه تعاونی‌ها و مالکیت‌های خرد، نقش مشارکتی برای مردم نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت ٣۶ شرکت برتر بورسی سهام عدالت گفت: این شرکت‌ها که در سهام عدالت فعال بودند به سمت مشارکت‌های مردمی خواهند رفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری مورد تاکید دولت است. سپردن نقش به تعاونی‌ها در باشگاه‌داری به ویژه استفاده از ظرفیت تعاونی پیشکسوتان و هواداران در این زمینه، مد نظر دولت قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
کد خبر 686381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.