حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی تاریخی اربعین برای دشمن یأس‌آور بود

امام جمعه کرمان گفت: شرکت 20 میلیون نفر در پیاده‌روی بزرگ تاریخی اربعین و حضور میلیونی مردم در روز اربعین در تمامی شهرهای ایران برای دشمن یأس‌آور بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی _امروز هفدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی امام علی علیه‌السلام کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۷ شهریور در دوران ستم‌شاهی که بستر را برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فراهم نمود، اظهار کرد: شهادت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب و شهید محمد خیابانی از آزادی‌خواهان اسلامی و وفات عالم مجاهد حضرت آیت الله طالقانی را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به ترور احمدشاه مسعود فرمانده جبهه متحد اسلامی در افغانستان به دست استکبار جهانی، تصریح کرد: یکی از اقدامات استکبار جهانی در قرن اخیر حذف فیزیکی افرادی است که با آن‌ها هماهنگ و همراه نمی‌شوند و حمله هواپیمای مسافربری به برج‌های دوقلو در آمریکا بهانه‌ای شد تا مردم مظلوم فراوانی را در اقصی نقاط دنیا به خاک و خون بکشند و اشغال و تحریم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه به امضای قرارداد ننگین با رژیم اشغال‌گر قدس یعنی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اشاره کرد و افزود: متأسفانه این رژیم جعلی و اشغال‌گر به قتل عام مسلمانان در فلسطین ادامه می‌دهد و امیدوارم هر چه زودتر عمر آن به سر بیاید و پرچم پیروزی نهایی را در دست مردم فلسطین شاهد باشیم.

وی در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: شما جلوه‌های دفاع از مظلومیت، انسانیت و آزادگی را در طول روزهای اخیر در پیاده‌روی بزرگ و عظیم اربعین شاهد بودید.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به شرکت ۲۰ میلیون نفر در پیاده‌روی بزرگ تاریخی اربعین، حضور میلیونی مردم در روز اربعین در تمامی شهرهای ایران را نیز برای دشمن یأس‌آور دانست و ادامه داد: سهم ما ایرانی‌ها بالاتر از چهار میلیون نفر بود که باید به این مردم عزیز و بزرگوار که به معنویت و خط پیغمبر عظیم و اهل بیت علیهم‌السلام عنایت دارند، تبریک بگوییم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن کوچک‌ترین انعکاسی از اربعین در رسانه‌هایش نداشت، اظهار کرد: این‌ها کوچک‌ترین حادثه و اتفاقی را در دنیا اگر در مسیر خواسته‌های خودشان باشد، به بزرگترین حادثه تبدیل می‌کنند، اما بزرگ‌ترین رخداد تاریخ در جهان بشریت را کاملاً سانسور کرده و از کنارش عبور می‌کنند.

امام جمعه کرمان در ادامه قرآن کریم را بهترین متن برای معرفی شخصیت نبی مکرم اسلام دانست و افزود: قرآن کریم این شخصیت برجسته را در آیات متعدد مطرح و امتیازات، صفات و ویژگی‌هایش را بیان می‌کند که یکی از آن‌ها توجه ویژه به توده‌های مردم است و می‌فرماید پیغمبر از جنس خودتان و از متن جامعه بلند شده است.

وی در ادامه اولین ویژگی ذکر شده پیامبر در قرآن را دلسوزی نسبت به مردم و توجه به رنج، درد، سختی‌ها و مشکلات مردم بیان کرد و گفت: در قرآن آمده است که پیغمبر حتی وقتی مردم را به جهاد دعوت می‌کند، برای عزت و آزادگی آن‌هاست؛ آنجا که مردم سختی‌های جنگ را تحمل می‌کنند، باز هم به فکر آن‌هاست و هر درد و رنجی که شما حس می‌کنید، پیغمبر قوی‌تر از آن را دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی در ادامه با اشاره به شدت علاقه پیغمبر به امت و جامعه انسانی، تصریح کرد: پیامبر به توده‌های مردم عشق و علاقه دارد و در کمال رأفت و رحمت نسبت به مردم برخورد می‌کند؛ خیر و سعادت را برای شما می‌خواهد تا در کمال افتخار باشید و پیشرفت کنید و نهایت دلسوزی را به زیرمجموعه و فرماندارانش دارد.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده است که پیامبر نسبت به مردم رحیم است و از خطای آنان می‌گذرد، بر توجه پیامبر به همه شئون زندگی مردم به خاطر خود آنان تأکید و تصریح کرد: پیامبر می‌خواهد مردم را هدایت کند و از گناه و معصیت فاصله دهد تا مردم راهی بهشت شوند؛ اگر شما از پیغمبر با همه دلسوزی‌ها و توجه به مردم روی گردانید، به خدا پناه می‌برد که در علم و قدرت مطلق است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام در صبر، متانت، تدبیر و سیاست جلوه یک انسان کامل است و خواص، دشمن و مردم را به‌خوبی می‌شناخت، خاطرنشان کرد: او بهترین تصمیم را برای پیشبرد اسلام گرفت؛ لذا در روایات است که امام حسین و امام حسن علیهماالسلام در صورت قیام کردن یا قیام نکردن، برای ما حجت هستند.

کد خبر 685927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.