هرگونه اقدام به حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مجازات حبس دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به تداوم گرمای هوا و احتمال حریق در اراضی جنگلی و مرتعی استان شهروندان و کشاورزان نسبت به حفظ این اراضی توجه ویژه داشته باشند.

سید نبی قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی منابع طبیعی به موجب قانون جرم‌انگاری شده است.

وی افزود: در صورت تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و طبیعی و آتش‌سوزی، ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها اقدام به طرح کیفری و یا حقوقی در محاکم قضائی خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: همزمان با معرفی به مقامات قضائی به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به رفع تصرف از اراضی ملی و برچیدن آثار تصرفات غیرقانونی و خلع ید اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت هرگونه ایجاد اعیان در اراضی تصرف‌شده ضمن اعاده وضع به حالت سابق، اعیانی ایجاد شده نیز قلع و قمع خواهد شد.

قائمی با هشدار در خصوص ضرورت حفاظت عرصه‌های طبیعی برای نسل‌های آینده تصریح کرد: با توجه به تداوم گرمای هوا و احتمال حریق در اراضی جنگلی و مرتعی آذربایجان غربی از تمامی شهروندان و کشاورزان خواهشمندیم نسبت به حفظ این اراضی توجه ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: هرگونه اقدام اعم از عمدی و یا غیرعمدی که موجب بروز آتش‌سوزی و یا سرایت به عرصه‌های جنگلی و مرتعی شود برابر قانون قابلیت پیگرد داشته و برای مرتکبان و مسببان مجازات حبس پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی یادآور شد: از مردم سراسر استان می‌خواهیم که از ایجاد هرگونه حریق که موجب بروز و یا سرایت آتش در اراضی ملی شود، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم که قبل از هرگونه ایجاد اعیانی و ساخت و ساز از ملی یا مستثنیات بودن ملک خریداری شده و یا تحت تملک خود اطلاع یابند.

کد خبر 685896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.