موزه دفاع مقدس کردستان در دولت سیزدهم ساخته می‌شود

استاندار کردستان گفت: با بهره‌مندی از اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری و مساعدت و همراهی دستگاه‌های استانی، تلاش می‌کنیم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان در دولت سیزدهم ساخته شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز_ پنجشنبه شانزدهم شهریورماه_ در دیدار با سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: فعالیت‌ها و خدمات شایان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت حفظ دستاوردها و اشاعه فرهنگ ناب دفاع مقدس در جامعه ستودنی است.

وی افزود: تبلور مجاهدت‌ها و اشاعه دلاورمردی‌های مردم غیور استان کردستان در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی، به‌ویژه دوران شکوهمند دفاع مقدس، جهت حفظ و انتقال به نسل جوان و نوجوان انقلابی نیاز امروز جامعه اسلامی است.

استاندار کردستان در ادامه با تجلیل و تمجید از ملت امام حسینی ایران اسلامی و حضور حماسی آن‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی، به خدمت‌رسانی مردم کردستان در مرز باشماق مریوان اشاره و تصریح کرد: مردم مهمان‌نواز کردستان، خدمت به زائران اربعین حسینی را از افتخارات خود می‌دانند که خوشبختانه بازگشایی مرز باشماق و استقبال مردم از این نقطه مرزی جهت حضور در راهپیمایی عظیم اربعین، توفیق خدمت را بیش از پیش نصیب مردم کردستان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان، تصریح کرد: با بهره‌مندی از اعتبارات سفر استانی ریاست محترم جمهوری و مساعدت و همراهی دستگاه‌های استانی، تلاش می‌کنیم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار با تشکر از همکاری و همراهی استاندار کردستان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با تاکید بر نقش ممتاز و درخشان این استان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم غیور کردستان بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده‌اند و دِین خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده و همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، بازنمایی حماسه‌ها و مجاهدت‌های این مردمان غیور را به شایسته‌ترین و هنرمندانه‌ترین شکل ممکن برای نسل امروز ضروری دانست و گفت: امیدواریم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا شرایط برای بازنمایی مجاهدت‌های ارزشمند و گسترده مردم شریف کردستان، خصوصاً پیشکسوتان کرد مسلمان، جوانان و شهدای والامقامی که در این خطه به شهادت رسیده‌اند فراهم شود.

کد خبر 685843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.