بهره‌برداری از جاده دهدشت به چرام به گام‌های آخر رسید

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول ریاست جمهوری به تکمیل جاده دهدشت به چرام، این مسیر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه، ایمن‌سازی و استانداردسازی راه‌های ارتباطی یکی از دلایل اصلی در توسعه و پیشرفت در مناطق مختلف جهان به شمار می‌رود.

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی خاص جغرافیایی و برخورداری از مناطق کوهستانی وسیع، دارای مسیرهای ارتباطی جاده‌ای در مناطق کوهستانی و خطرناک است.

به گفته مسئولان هزینه ساخت هر کیلومتر راه در مناطق کوهستانی استان کهگیلویه و بویراحمد، دو تا پنج برابر، هزینه ساخت جاده در مناطق کویری و هموار است.

مسیر ارتباطی ۱۷ کیلومتری شهر دهدشت به شهر چرام، با آنکه در مسیر تقریباً هموار و غیر کوهستانی واقع شده‌است، اما ایمن‌سازی و چهارخطه کردن این مسیر از شش سال پیش آغاز شده‌است.

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کار تکمیل این پروژه در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات به کندی در حال جریان بوده‌است.

وی افزود: این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای حادثه خیز استان به شمار می‌رود و همواره در این مسیر شاهد تصادفات و مرگ و میر بوده‌ایم.

راستا با بیان اینکه قریب به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم ریاست جمهوری به راه و شهرسازی استان اختصاص یافت، گفت: دولت سیزدهم به توسعه محورهای ارتباطی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اما توجه خاصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری ۲۵ میلیارد تومان به اتمام پروژه مسیر ارتباطی دهدشت به چرام اختصاص یافت و در آینده نزدیک این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید

شهرستان چرام دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیت ۳۳ هزار و ۵۴۳ نفر در قالب هشت هزار و ۸۹۰ خانوار در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 685840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.