افزایش میزان باسوادی به ویژه در میان بانوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

امام جمعه اهواز گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته یکی از آنها افزایش میزان باسوادی به ویژه در میان بانوان است، انقلاب اسلامی سبب شده که بسیار از افراد جامعه باسواد شوند به گونه‌ای که در بسیاری از موارد زنان نسبت به مردان پیشتاز و برجسته‌تر شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد امروز_ جمعه هفدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: هر اتفاقی که در عالم رخ می‌دهد دارای پیام یا پیام‌هایی است، پیاده‌روی اربعین به نوبه خود دنیا را متحول کرده است نیز دارای پیام‌هایی است به گونه‌ای که از کودک و جوان گرفته تا پیرزن و پیرمرد هر آنچه داشته‌اند را عاشقانه به میدان آورده تا میزبان زائرین اربعین باشند.

وی افزود: عشق و علاقه میزبانان زائران به گونه‌ای است که مردم عالم دعا می‌کنند که ای کاش ما نیز چنین محبتی با داشته باشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برای انفاق باید بهترین خود را ببخشیم، توضیح داد: اربعین با عالم صحبت می‌کند چرا که عصر ما عصر و موقعیتی خاص است به گونه‌ای که در یک پیک تاریخی قرار داریم و قدرت از دست ناصالحان گرفته می‌شود و به دست صالحان می‌رسد برای این کار ما باید آماده باشیم تا بتوانیم این مسئولیت و پرچم را به دست صاحب آن امام زمان (عج) برسانیم.

وی تاکید کرد: وقتی دشمن نمی‌تواند با اربعین مقابله کند به حاشیه‌سازی می‌پردازد و با نادیده گرفتن نقاط قوت، نقاط ضعف را برجسته می‌کند، همه ما باید تلاش کنیم زیبایی‌های اربعین را نمایان و برجسته کنیم.

موسوی فرد ادامه داد: ما باید نگاه کنیم ببینم اربعین چه دستاوردی برای ما داشته و خودمان را با خودمان مقایسه کنیم چرا که اربعین سبب تغییر در اخلاق و رفتار می‌شود و اجازه نمی‌هد در مقابل ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به بهبود وضعیت حجاب در جامعه تصریح کرد: واقعه عاشورا برای امر به معروف و نهی از منکر و بی‌تفاوت نبودن نسبت به مسائل رخ داد ما نباید نسب به منکرات و بی‌حجابی بی تفاوت باشیم بلکه باید واکنش نشان دهیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به روز جهانی سوادآموزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته یکی از آنها افزایش میزان باسوادی به ویژه در میان بانوان است، انقلاب اسلامی سبب شده که بسیار از افراد جامعه باسواد شوند به گونه‌ای که در بسیاری از موارد دختران نسبت به آقایان پیشتاز و برجسته‌تر شوند.

کد خبر 685821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.