افزایش تعداد اتوبوس‌های اصفهان به ۹۰۰ دستگاه از مهر ۱۴۰۲ / BRT به خیابان‌های اهواز می‌آید

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «۹۰۰ دستگاه اتوبوس با آغاز ماه مهر در اختیار شهروندان اصفهان قرار خواهد گرفت»، «احداث ایستگاه‌های اتوبوس BRT در سطح شهر اهواز» ،«مشارکت شهروندان در نام‌گذاری معابر شهر اردبیل» ، «منابع آب روستایی در دهیاری‌ها باید تأمین اعتبار شود» و «اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دهدشت انتخاب شدند» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

۹۰۰ دستگاه اتوبوس با آغاز ماه مهر در اختیار شهروندان اصفهان قرار خواهد گرفت

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مهر ماه سال جاری مقرر شده است تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت فعلی ناوگان اضافه شود که با این اقدام مجموع اتوبوس‌هایی که در اختیار شهروندان در سطح شهر قرار می‌گیرد، بالغ بر ۹۰۰ اتوبوس خواهد شد؛ این تعداد امکان دارد به ۹۷۰ دستگاه نیز افزایش پیدا کند، اما به طور قطع تعداد ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با آغاز ماه مهر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای مهر ماه امسال نیاز شهر به بیش از ۶ هزار سرویس مدرسه است که برای این تعداد، شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند و خودروها شناسایی شده است، همچنین پیش‌بینی می‌شود که در صورت نیاز این تعداد به ۸ هزار سرویس افزایش پیدا کند.

احداث ایستگاه‌های اتوبوس BRT در سطح شهر اهواز

سیدمحمد علی‌پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش برای خرید اتوبوس بی‌آرتی گفت: مناقصه احداث ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

وی افزود: احداث و استفاده از اتوبوس BRT از ابتدای آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار داشت و در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز نیز برای آن ردیفی در نظر گرفته شد و در تلاش هستیم تا اتوبوس‌های آن را خریداری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: خط بی‌آرتی قرار است از پایانه شهید بندر آغاز شود و پس از گذر از بلوار آیت‌الله بهبهانی و سلمان فارسی از طریق بلوار گلستان به دانشگاه آزاد برسد.

مشارکت شهروندان در نام‌گذاری معابر شهر اردبیل

سلامت صفری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برای سهولت در تصمیم‌گیری با اطلاعات کافی مقرر شد سامانه نام‌گذاری در اسرع وقت توسط شهرداری فعال شود تا در حوزه نام‌گذاری معابر شهری خود شهروندان نیز مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شورای نام‌گذاری با ۲۱ بند به شورای اسلامی شهر واصل شده بود، گفت: به استثنای دو بند، موارد دیگر مطابق پیشنهاد به تصویب شورا رسید و مقرر شد تمام اسامی و حتی نام پروژه‌های عمرانی بعد از تصویب شورا در سخنرانی‌ها و فضاهای مجازی مطرح شود تا شاهد بار منفی فرهنگی آن نباشیم.

منابع آب روستایی در دهیاری‌ها باید تأمین اعتبار شود

بهمن میری، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تأمین اعتبار منابع آب روستایی در دهیاری‌ها برای هزینه‌های حفاری و تعویض و اصلاح شبکه‌های فرسوده آب باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تأمین آب شرب پایدار برای همه مردم شهرها و روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری حقی طبیعی و جزو مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌ها محسوب می‌شود، از این‌رو مسئولان ذی‌ربط باید اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیشتر مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان کیار، افزود: تعویض شبکه و لوله‌های آب شرب روستاهای شهرستان کیار و تأمین اعتبار منابع آب روستایی در دهیاری‌ها برای هزینه‌های حفاری و تعویض و اصلاح شبکه‌های فرسوده آب باید در دستور کار قرار گیرد.

اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دهدشت انتخاب شدند

جلسه انتخاب هیئت رئیسه سال سوم، شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار شد؛ سیدجلال داورپناه به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر، مصطفی پارسایی به عنوان نایب رئیس و طاهر پاداش به عنوان سخنگو و علی فروغی زاده به عنوان خزانه‌دار شورا در در این جلسه انتخاب شدند.

سیدجلال داورپناه، رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت اظهار کرد: در سال گذشته کارهای عمرانی خوبی در شهر انجام گرفت که در روزهای آینده لیست تمام پروژه‌های انجام شده منتشر خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته مهم‌ترین برنامه شورا اجرایی شدن کمربندی سوم بود، که با همفکری و همکاری مالکان این امر مهم به نتیجه خوبی رسید ولی به دلیل عدم همکاری مسئولان این پروژه به نقطه مطلوب نرسید.

رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت افزود: از آنجایی که مهم‌ترین دغدغه شهرداری دهدشت در سال‌های گذشته نبود درآمد پایدار و پرداخت حقوق معوق کارگران و پرسنل شهرداری بوده، اما با این وجود در دو سال گذشته حقوق همه کارگران و پرسنل به روز بوده و هیچ موقع این موضوع نادیده گرفته نشده‌است، ولی متأسفانه باز هم از طرف بعضی از پرسنل در کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی سهل‌انگاری انجام می‌گیرد که این موضوع قابل توجیه برای هیچکس نبوده و امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تر این موضوع پیگیری و چنانچه مسئولی در شهرداری بخواهد از وظیفه محوله فرار کند برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 685678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.