ورود زوار کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان برای عبور از مرز تمرچین

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۳ دستگاه اتوبوس حامل زُوار کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان برای عبور از مرز تمرچین وارد کشور شده‌اند، گفت: این آمار جدا از زائرانی است که به صورت پیاده وارد استان شده‌اند یا با وسایل حمل‌ونقل داخلی به مرز تمرچین رفته‌اند.

خالد جنگجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعدادی کالا از سوی ستاد اربعین ابلاغ شده است که بر این اساس تشریفات گمرکی انجام می‌شود.

وی افزود: گمرکات استان در امور گمرکی برای موکب‌داران و تشریفات برای خودروهای عمومی عبوری زائران به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و نهایت تسهیلگری را شاهد هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بر نحوه خروج کالا از گمرکات نظارت داریم تا کالایی از مرز خارج نشود که برای زائران در کشور عراق مشکل‌ساز شود.

جنگجو ادامه داد: مقرر شده بود در صورت نیاز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از ترکیه برای حمل‌ونقل زوار از کشور ترکیه وارد شود که تاکنون ۶۵ دستگاه وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ دستگاه اتوبوس حامل زوار کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان برای عبور از مرز تمرچین وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: این آمار جدای از زائرانی است که به صورت پیاده وارد استان شده‌اند یا با وسایل حمل‌ونقل داخلی به مرز تمرچین رفته‌اند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: رشد بدون توسعه صادرات و رفع موانع تولید محقق نمی‌شود و گمرکات استان با تمام ظرفیت خود از واحدهای تولیدی پشتیبانی می‌کند.

جنگجو افزود: استان آذربایجان غربی طی سال گذشته در صادرات به اقلیم کردستان عراق میان استان‌های غرب کشور مقام نخست را به دست آورد و زائران اربعین حسینی به هیچ‌وجه همراه با خود گوشی‌های تلفن همراه وارد کشور نکنند، چراکه به هیچ‌وجه رجیستر نخواهد شد.

کد خبر 685426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.