قیمت نفت ایران امروز / بازار جهانی سردرگم شد

قیمت جهانی نفت خام در بازار امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش ۸۵.۶۶ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۵.۵۹ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در ابتدای معاملات بازار جهانی امروز متفاوت بود به طوری که بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه نوامبر با ۲۶ سنت کاهش به ۸۸.۷۴ دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در اکتبر با ۲۱ سنت افزایش به ۸۵.۷۶ دلار رسید.

به نظر می‌رسد این سردرگمی حاکم در بازار جهانی نفت به این دلیل است که هنوز به طور رسمی اعلام نشده که آیا عربستان و روسیه کاهش تولید خود را تا ماه اکتبر تمدید می‌کنند یا خیر؟

درواقع این انتظار وجود دارد که عربستان سعودی کاهش داوطلبانه نفت خود را تا ماه اکتبر تمدید کند و روسیه نیز در این هفته از توافق کاهش عرضه نفت اوپک پلاس رونمایی کند. این در حالی است که مسکو پیش از این اعلام کرده بود که پس از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز در ماه اوت، صادرات خود را در ماه سپتامبر به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود که ریاض کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را تا اکتبر کاهش دهد.

با توجه به اینکه قرار است در این هفته اعلامیه رسمی درباره جزئیات کاهش برنامه‌ریزی‌شده منتشر شود، می‌توان گفت قیمت جهانی نفت خام برای ماه‌های آتی تحت تأثیر انتشار این اعلامیه قرار گرفته است.

امروز _سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه_ مصادف با پنجم سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۸۹.۶۵ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۵۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۸۸.۵۵ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۵.۶۶ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۵.۵۹ دلار کاهش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر به ۸۶.۱۶ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر ۸۵.۵۵ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۲.۵۹۸۵ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۶۵۴ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۵۹ درصد کاهش به قیمت ۳.۱۲۲۴ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۲۳ دلار کاهش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۰.۵۱ دلار بود.

کد خبر 685342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.