قیمت نفت ایران امروز / نفت برنت آمریکا به بیش از ۸۸ دلار رسید

قیمت جهانی نفت خام در بازار امروز به ۸۵.۷۳ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۵.۶۴ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در ابتدای معاملات بازار جهانی امروز ثابت بود. این ثبات قیمت در حالی اتفاق افتاد که انتظار محدود نگه داشتن عرضه از سوی تولیدکنندگان عمده وجود داشت، البته با گذشت چند ساعت از معاملات بازار جهانی قیمت‌ها دچار نوسان شد.

به گفته کارشناسان جهانی قیمت نفت خام عمدتاً ناشی از پیش‌بینی کاهش بیشتر عرضه از سوی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت، روسیه و عربستان سعودی بوده است. با این وجود افزایش مداوم تولید نفت آمریکا می‌تواند جلوی افزایش قابل توجه قیمت در بازار جهانی را بگیرد.

آن‌طور که الکساندر نواک معاون، نخست‌وزیر روسیه در روز پنجشنبه گفت روسیه با شرکای خود در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر روی پارامترهای ادامه کاهش صادرات به توافق رسیده است. روسیه پیش از این اعلام کرده بود که صادرات خود را در ماه سپتامبر ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد، همچنین انتظار می‌رود عربستان سعودی برنامه کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای در روز خود را تا ماه اکتبر تغییر داده و تولید خود را افزایش دهد.

با توجه به اینکه قرار است در این هفته اعلامیه رسمی درباره جزئیات کاهش برنامه‌ریزی‌شده منتشر شود، می‌توان گفت قیمت جهانی نفت خام برای ماه‌های آتی تحت تأثیر این اعلامیه قرار بگیرد.

امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ مصادف با چهارم سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۸۸.۴۴ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۸۸.۶ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۵.۷۳ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۵.۶۴ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر به ۸۶.۱۶ دلار رسید.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر ۸۵.۵۲ دلار معامله شد.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲.۶۰۰۳ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۷ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۱۸ درصد افزایش به قیمت ۳.۱۲۵۸ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل ۹۲۱.۷۵ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۸۹.۷ دلار بود.

کد خبر 685094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.