۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
افت سودآوری یک شرکت بورسی

سود عملیاتی شرکت داده گستر عصر نوین در سه ماهه نخست ۱۴۰۲، برابر با ۲۸۴ میلیارد تومان بوده است و افت ۲۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت داده گستر عصر نوین پذیرفته شده در تابلوی اصلی بورس و در محدوده قیمتی ۲۴۶ تومان در حال معامله است، این شرکت دارایی سود چهار فصل اخیر ۱۱۳ تومان است، شناسایی این سود بالا منجر شده است که پی بر ای شرکت برابر با دو واحد باشد البته پی بر ای گروه اطلاعات و ارتباطات نیز برابر با ۲.۱۶ واحد است که در محدوده گروه خود در حال معامله است.

ارزش بازار این شرکت برابر با هفت هزار میلیارد تومان و دارای ۳۰ میلیارد برگه سهم است و این شرکت از سقف اردیبهشت‌ماه فاصله ۳۰ درصدی دارد.

در گزارش منتشر شده سه ماهه سال جاری شرکت، درآمدهای عملیاتی شرکت با افت ۱۵ درصدی به سطح ۵۲۹ میلیارد تومان رسیده است و هزینه‌های عملیاتی شرکت با کاهش ۸ درصدی به ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است، سود ناخالص شرکت برابر با ۳۵۹ میلیارد بوده و افت ۱۷ درصدی داشته است.

هزینه‌های فروش اداری برابر با ۶۲ میلیارد تومان بوده است.

سود عملیاتی شرکت برابر با ۲۸۴ میلیارد تومان بوده است و افت ۲۷ درصدی داشته است.

۴۲ میلیارد مالیات شناسایی کرده است و سود خالص شرکت به ۲۸۴ میلیارد تومان بوده است، سود عملیاتی برابر با هشت تومان به ازای هر برگه سهم بوده است.

علت بالا بودن سود چهار فصل اخیر شرکت مربوط به فعالیت و درآمد غیر عملیاتی شرکت به میزان ۵۱۶ میلیارد تومان در دوره ۱۲ ماهه سال گذشته است که در پی بر ای شرکت تأثیر گذاشته است.

به دلیل اینکه درآمد غیرعملیاتی قابل تکرار نیست، بازار نیز وزن زیادی به پی بر ای دو واحدی شرکت نمی‌دهد.

کد خبر 685016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.