جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب با هزینه ۱۰ میلیارد تومان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با حضور دامپزشک متخصص خبر داد و گفت: این اقدام در طول سال با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا خسروی، امروز _ یکشنبه دوازدهم شهریورماه _ در جمع اصحاب رسانه از توسعه پناهگاه سگ‌های بلاصاحب باغستان خبر داد و اظهار کرد: طی سال جاری ۲۰۰۰ هزار مترمربع به فضای این پناهگاه اضافه خواهد شد، این مهم با توجه به موقعیت جغرافیایی مرکز ساماندهی و در دسترس بودن آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دو اکیپ جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر فعال است، افزود: طی یک ماه، ۴۰۰ مطالبه شهروندی در راستای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه هزینه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب طی یک سال به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پناهگاه در باغستان و حلقه دره وجود دارد که سگ‌های بلاصاحب در آن جمع‌آوری و نگهداری می‌شوند.

خسروی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ کیلوگرم غذارسانی در هریک از این مراکز به سگ‌ها انجام می‌شود و در مجموع این آمار به ۱۰ هزار کیلوگرم در روز می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا مادامی که واگذاری سگ‌ها انجام نشود نگهداری آن‌ها در مراکز ساماندهی ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: تمام سگ‌ها پس از جمع‌آوری تحت درمان قرار می‌گیرند، واکسینه می‌شوند و انگل‌زدایی و عقیم‌سازی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه یک دامپزشک همراه با تیم جمع‌آوری به منظور رعایت پروتکل‌ها حین فعالیت اکیپ‌های جمع‌آوری حضور مستمر دارد، گفت: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با هدف ایجاد رضایتمندی میان شهروندان و مبارزه با گسترش بیماری‌ها به صورت جدی و مستمر در دستور کار سازمان پسماند قرار دارد.

کد خبر 684800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.