تعامل شورای شهر و شهرداری ضامن پیشرفت امور شهری است

استاندار کردستان گفت: تعامل مثبت شورای شهر و شهرداری با رعایت حدود اختیارات و تفکیک وظایف قانونی ضامن پیشرفت امور شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی کوشا، شامگاه _شنبه یازدهم شهریورماه در جلسه با اعضای شورای شهر و شهردار سنندج اظهار کرد: خدماتی که هم اکنون در سطح شهر سنندج توسط شورا و شهرداری انجام می‌شود به نوعی ویترین و نمادی از تمامی خدمات در سطح استان است.

وی تعامل مثبت شورای شهر و شهرداری با رعایت حدود اختیارات و تفکیک وظایف قانونی را ضامن پیشرفت امور شهری عنوان کرد و افزود: توجه به شهر سنندج از لحاظ ایجاد جاذبه‌های خاص به عنوان مرکز استان و کانون توجه مسافران و میهمانان امری ضروری است.

استاندار کردستان با بیان اینکه رضایتمندی خاصی در ذهن مردم نسبت به فعالیت‌های ریل‌گذاری شده شهرداری و شورای شهر شکل گرفته است، گفت: اعتماد و رضایت نسبی مردم صبور استان نسبت به مسئولان بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه خطاب به شهردار سنندج و اعضای شورای شهر، گفت: نسبت به دیدگاه‌های پیرامونی ذهنیت منفی نداشته باشید هدف خدمت به مردم در راستای پذیرش مسئولیت و تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته شده است، اگر زمان خدمت در دوره مدیریتی صرف کارهایی شود که نفعی به حال مردم نداشته باشد مدیون شهروندان و نسل‌های آینده خواهیم بود.

زارعی کوشا جلب توجه ویژه دولت به استان کردستان را از مهمترین اهداف خود بیان کرد و افزود: خوشبختانه این مهم با جلب حساسیت مثبت دولت که منجر به کارهای بزرگ در استان شده، تحقق یافته است.

وی به تحولات چشمگیر در زمینه‌های مختلف بویژه عمران شهری در استان و زمینه‌های مساعد خدمت گریزی زد و ادامه داد: در راستای خدمت به مردم و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و موهبت‌های خدادادی استان با وجود مردمانی بسیار شریف، بایستی تلاش خود را مضاعف کنیم چراکه این مردم لایق تبعیض مثبت و نگاه ویژه دولتمردان هستند.

استاندار کردستان از رشد ۱۴ رتبه‌ای اعتبارات استان خبر داد و گفت: سال گذشته از نظر اعتبارات رتبه ۲۴ کشور و امسال رتبه دهم را در بین استان‌های مختلف داریم.

تعامل شورای شهر و شهرداری ضامن پیشرفت امور شهری است

وی استفاده از ظرفیت‌های استان را عاملی مهم جهت توسعه برشمرد و تصریح کرد: بخشی از مشکلات تاریخی استان تا پایان امسال مرتفع خواهد شد.

زارعی کوشا با اشاره به جذب اعتبارات لازم برای تکمیل فرودگاه سقز، گفت: بنا بر دستور رئیس جمهور این مهم در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تشکیل کمیته ویژه برای مشکلات و مطالبات نواحی منفصل شهری، اضافه کرد: بسته پیشنهادی مصوبات سفر رئیس جمهور برای حوزه مدیریت شهری تهیه و ارائه شود.

استاندار کردستان همچنین با بیان اینکه معضل ترافیک شهر سنندج به سوهان روح مردم تبدیل شده است افزود: این روند آزاردهنده بوده و قابل قبول نیست.

وی مدیریت ترافیک شهری را ضعیف برشمرد و گفت: برای مشکل ترافیک کمیته ویژه‌ای تشکیل شود چراکه در این حوزه نیازمند مدیریت میدانی و ساماندهی وضعیت موجود هستیم.

برآورد کردن انتظارات شهروندان از شهرداری مستلزم اعتبارات ویژه است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در دیدار اظهار کرد: با توجه به انتظاراتی که شهروندان از شهرداری برای انجام کارهای عمرانی و خدماتی دارند و نیز با توجه به محدودیت بودجه و صنعتی نبودن این شهر لازم است، در جذب اعتبارات نگاهی ویژه به شهر سنندج به عنوان مرکز استان شود.

تعامل شورای شهر و شهرداری ضامن پیشرفت امور شهری است

عزت رضایی افزود: شورا تبلور عزم ملی است و خوشبختانه امروز وحدت و همدلی شورای شهر با مجموعه مدیریت شهری با وصف امکانات و درآمد موجود زمینه ارائه خدمات مطلوب را به مردم فراهم کرده است.

فرهاد میمنت آبادی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز در این دیدار گفت: با توجه به خودگردان بودن شهرداری و عهده‌دار بودن تعداد بی شمار خدمات موردنیاز ساکنین شهر، تنها نباید به حفظ درآمدهای موجود بسنده کند بلکه باید با نگاهی نو برای سرمایه‌گذاری که لازمه توسعه شهر است تلاش کرد.

وی تصریح کرد: هرچه تعامل و همدلی مسؤولان شهری و استانی با شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری بیشتر شود توسعه همه جانبه این دیار به عنوان پیشانی استان را خواهیم داشت.

سیف الله رضایی، از دیگر اعضای شورای شهر سنندج نیز به نزدیک شدن به روزهای پایانی دوره ۴ ساله فعالیت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اشاره کرد و از استاندار کردستان خواست که تمامی ادارات با مجموعه مدیریت شهری در راستای حفظ و ارتقای این دستاورد مهم همکاری‌های لازم را داشته باشند.

بهروز ابراهیم آبادی، رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر سنندج هم گفت: اگرچه حاشیه نشینی در بسیاری از مناطق کشور دیده می‌شود اما متأسفانه این میزان در سنندج از میانگین کشوری بالاتر است و مجموعه مدیریت شهری به تنهایی قادر به رفع نیازهای ناحیه نایسر نیست، باید تمامی دستگاه‌های مرتبط پای کار باشند.

کد خبر 684738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.