ایجاد مسیر جدید زیارت عتبات عالیات با احداث راه‌آهن شلمچه به بصره

وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث خط راه‌آهن شلمچه به بصره زائران از این پس می‌توانند مسیر جدیدی را از شلمچه به سمت بصره و پس از آن به طرف نجف اشرف و کربلای معلی، طی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _ شنبه یازدهم شهریورماه_ در آئین احداث راه آهن شلمچه به بصره، اظهار کرد: آغاز عملیات احداث راه‌آهن شلمچه به بصره پس از ۴۰ سال خبر خوشی است که می‌توانیم به شهروندان بدهیم، چرا که مدت‌ها به دلایل مختلف احداث آن امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: مقدمات این طرح در قالب چند توافقنامه در سطح وزیران و جلسات کارشناسی مدیران راه‌آهن هر دو کشور انجام و زیرساخت‌های لازم برای احداث آن مهیا شد و امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات احداث و مین‌روبی به دستور رئیس جمهور، ادامه داد: طول راه‌آهن شلمچه به بصره ۳۲ کیلومتر است، ۱۶ کیلومتری از عملیات مین‌روبی و احداث یک پل در اروندرود بر عهده کشورمان و مابقی بر عهده کشور عراق است.

بذرپاش تصریح کرد: با اجرای این طرح زائران از این پس می‌توانند مسیر جدیدی را از شلمچه به سمت بصره و پس از آن به طرف نجف اشرف و کربلای معلی، طی کنند.

کد خبر 684577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.