فعالیت بیش از ۲ هزار مدرسه استان خوزستان در طرح نماد

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: حدود ۲۱۵۱ مدرسه در سطح استان خوزستان تحت پوشش خدمات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان هستند و خدمات تخصصی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حمیدی‌نژاد امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در جلسه هماهنگی و تبیین برنامه‌های طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) اظهار کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یکی از طرح‌های جامع مجموعه تعلیم و تربیت کشور در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، این طرح مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی، به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

وی افزود: طرح «نماد»، چهار بخش مهم شامل غربالگری، آموزش‌های ارتقایی، سامانه ارجاع و ارائه خدمت را دارد و در قالب یک فرآیند مدون به دنبال افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است، البته این امر تنها با نقش‌آفرینی فعال والدین به عنوان شرکای راهبردی آموزش و پرورش میسر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه افرایش تاب‌آوری دانش‌آموزان و مصون‌سازی آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف اجرای طرح است، تصریح کرد: این طرح هم در بخش پیشگیری و هم در حوزه مداخله در فوریت‌های اجتماعی گام‌های ارزنده‌ای خواهد داشت و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان نیز تمام امکانات موجود را در راستای موفقیت این طرح متمرکز خواهد کرد.

حمیدی‌نژاد گفت: حدود ۲۱۵۱ مدرسه در سطح استان خوزستان تحت پوشش خدمات طرح است و دانش‌آموزان در قالب این طرح خدمات تخصصی دریافت خواهند کرد.

کد خبر 684547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.