نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

از ابتدای شروع سفرهای ایام اربعین توصیه شد که زائران سفرهای خود را مدیریت کرده و آن را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند، همچنین آن دسته از زائران که در روزهای قبل سفر کرده و زیارت خود را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین روزهای منتهی به اربعین قرار گرفته‌ایم و تعداد سفرها به اوج خود رسیده است، علاوه بر این، شاهد موج بازگشت زائران نیز هستیم و آنطور که مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده‌اند، میزان تردد زائران از مرزهای مختلف نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۰ درصد افزایش داشته است.

از ابتدای ماه صفر، حدود هفت هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی باری خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر شده‌اند. علاوه بر این قرار بود دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات نیز تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس برای جا به جایی زائران اربعین در نظر بگیرند اما آنطور که مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده‌اند با توجه به کمبودها و مسائل موجود این امر محقق نشده است و در نهایت فقط هزار دستگاه اتوبوس در روزهای آتی از این محل به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

از این رو، از ابتدای شروع سفرهای ایام اربعین توصیه شد که زائران سفرهای خود را مدیریت کرده و آن را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند، همچنین آن دسته از زائران که در روزهای قبل سفر کرده و زیارت خود را انجام داده‌اند، زودتر به کشور بازگردند تا شاهد ازدحام جمعیت در روزهای پایانی نباشیم.

نرخ پارکینگ در مرز مهران

برای آن دسته از زائران که با خودرو شخصی به مرزها سفر کرده‌اند، امکان پارک خودروها فراهم شده است. علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفته است که ظرفیت پارکینگ‌های قصرشیرین ۱۲۰ هزار خودرو است. هزینه روزانه آن ۲۵ هزار تومان است.

استاندار کرمانشاه نیز اعلام کرده است که پارکینگ‌های اربعینی طبق مصوبه ستاد مرکزی حداکثر ۲۵ هزار تومان هزینه دریافت خواهند کرد، اکنون بیش از ۱۵ هزار خودرو در پارکینگ‌هایی که رایگان و صلواتی در اختیار مردم قرار گرفته پارک شده‌اند، پارکینگ‌های مرز خسروی یا رایگان هستند و یا قیمت مصوب را دریافت می‌کنند.

بلیت اتوبوس اربعین

در حال حاضر بلیت اتوبوس تهران مهران برای ایام اربعین از ۴۵۰ تا ۶۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود که دلیل تفاوت قیمت‌ها هم نوع اتوبوس و تجهیزات آن و همچنین ظرفیت اتوبوس‌ها است.

جست‌وجویی در وبگاه‌های اینترنتی خرید بلیت اتوبوس نشان می‌دهد افرادی که قصد سفر به مرز مهران را دارند می‌توانند همان روز بلیت اتوبوس تهیه کنند، تعداد قابل توجهی بلیت به سمت مهران در هر روز عرضه شده است.

نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

اما در مسیر بازگشت امکان خرید اینترنتی بلیت وجود نداشته و در روزهای آتی بلیتی در وبگاه‌های اینترنتی عرضه نشده است.

نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

همچنین از روزهای گذشته امکان خرید اتوبوس تهران- نجف نیز با همراهی اتوبوس‌های عراقی فراهم شد، آن‌طور که جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و نقل بین‌المللی سازمان راهداری خبر داد امکان اعزام مستقیم زائران اربعین حسینی به نجف اشرف با آماده‌سازی بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، فراهم شد.

براین اساس زائرانی که قصد سفر یک‌سره از مبادی شهرهای تهران، اصفهان، قم و ساری به نجف اشرف دارند، برای تهیه بلیت می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر فروش شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر، به سایت‌های فروش بلیت آنها یا سایت‌های معتبر و مجاز فروش بلیت در کشور مراجعه و نسبت به رزرو و خرید بلیت اقدام کنند.

قیمت تعیین شده برای خرید بلیت از مبدا تهران و قم یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است و مردم برای تهیه بلیت می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر فروش شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی، به پایگاه‌های معتبر و مجاز فروش بلیت در کشور مراجعه کنند.

برای امروز دو سرویس از تهران به نجف وجود داشته که بلیت آنها به فروش رفته است و در روزهای آینده نیز فعلاً امکان خرید بلیت تهران نجف وجود ندارد.

نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

جستجوی اینترنتی برای خرید بلیت نجف از مبدا اصفهان، قم و ساری نیز نتیجه‌ای ندارد و بلیتی برای این مسیرها در وبگاه‌های خرید اینترنتی عرضه نشده است.

نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

بلیط هواپیما اربعین

از بیست‌وششم مردادماه پیش فروش بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (iranair.com) قسمت فروش اینترنتی آغاز شده است. پیش بینی شده بود که در ایام اربعین حدود ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت توسط ایرلاین ملی انجام شود.

قیمت این بلیط‌ها هشت میلیون تومان اعلام شد اما در وبگاه‌های خرید اینترنتی بلیط اربعین با قیمت‌های بیشتر نیز عرضه می‌شود، البته برای امروز بلیتی موجود نیست.

نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

بلیت قطار اربعین

ظرفیت بلیط قطار کربلا نیز تکمیل شده است، در روزهای آینده نیز قطار تهران کربلا چندین نوبت سرویس دهی می‌کند که همه بلیط‌های آن به فروش رفته است.

نحوه خرید بلیط اربعین ۱۴۰۲ + قیمت و جزییات هوایی، ریلی و اتوبوس

کد خبر 684502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.