آتش‌سوزی در دو منطقه کوهستانی شهرستان باشت مهار شد

آتش‌سوزی در مناطق شلال‌دون و عنا در شهرستان باشت به کمک نیروهای مردمی مهار شد.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، سعید صالحی _صبح جمعه دهم شهریورماه_ با بیان اینکه کوه شلال‌دون در بخش بوستان باشت دیشب دچار آتش‌سوزی شد، اظهار کرد: بلافاصله نیروهای ستاد مقابله با بحران، نیروهای مردمی، دوست داران طبیعت، نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست بوسیله چندین دستگاه دمنده به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن و تاریکی شب و همچنین علف‌های خشک و پرپشت و وزش باد نیروها با تمام توان از پیشروی آتش جلوگیری کردند و این آتش‌سوزی مهار شد.

بخشدار بوستان گفت: با توجه به حضور فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در دامنه کوه شلالدون، علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و پس از اعلام نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است منابع طبیعی و مراتع کوه عنا در شهرستان باشت نیز که در روزهای گذشته دچار آتش‌سوزی شده بود و با کمک نیروهای مردمی و بالگرد آتش‌سوزی در این منطقه مهار شده‌بود، دیروز ظهر مجدداً دچار آتش‌سوزی شد و دیشب با تلاش نیروهای مردمی، منابع طبیعی و محیط زیست مهار شد و هر دو منطقه آتش‌سوزی در بخش بوستان توسط نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست درحال پایش است.

به گزارش ایمنا، با شروع فصل گرما در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق گرمسیری، بیم بروز آتش‌سوزی به دلیل وجود علف‌های خشک و وزش باد وجود دارد.

مناطق کوهستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد و صعب‌العبور بودن آن باعث شده در مواقع آتش‌سوزی، مهار آتش به سختی انجام شود.

نبود بالگرد و کمبود امکانات اطفا حریق، در استان کهگیلویه و بویراحمد با وسعت بسیار مراتع و منابع طبیعی یکی از مشکلات اساسی در مواقع آتش‌سوزی است.

علت عمده آتش‌سوزی در سال‌های اخیر بنا به گفته مسئولان منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد، عوامل انسانی بوده‌است.

کد خبر 684350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.