۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
بارش شهابی Aurigid 2023 را رصد کنید

بارش شهابی Aurigid 2023 از ششم شهریورماه تا ۱۴ شهریورماه فعال خواهد بود، اما زمان اوج آن جمعه -دهم شهریورماه- است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمعه -دهم شهریور- ماه از مقابل نپتون عبور می‌کند و غیبت ماه رخ می‌دهد. اگرچه این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود، زیرا ماه آنقدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است. متأسفانه این پدیده از اصفهان قابل رؤیت نخواهد بود و فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است. از آنجایی که ماه نسبت به دیگر اجرام آسمانی، به زمین نزدیک‌تر است، موقعیت دقیق آن در آسمان به موقعیت دقیق افراد روی زمین بستگی دارد.

بارش شهابی Aurigid2023

بارش شهابی Aurigid2023 از ششم تا ۱۴ شهریورماه فعال خواهد بود، اما زمان اوج آن جمعه -دهم شهریورماه- است. این پدیده از اصفهان قبل از ساعت ۲۳:۱۷ هر شب قابل مشاهده نیست ولی تا سپیده‌دم حدود ساعت ۰۵:۰۹ فعال خواهد ماند. احتمالاً زمانی که نقطه تابشی آن در بالاترین حد خود است، بهترین زمان رصد شهاب‌ها خواهد بود.

در این زمان، چرخش زمین اصفهان را به سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به زمین فرود می‌آید را به حداکثر می‌رساند و مسیرهای کوتاهی نزدیک به نقطه تابش ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود در زمان اوج شهاب باران، ZHR این بارش حدود شش شهاب در ساعت باشد. البته این نرخ ساعتی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک اعلام شده است. از آنجایی که در این زمان، فقط دو روز از فاز کامل ماه می‌گذرد، نور آن تداخل قابل‌توجهی برای مشاهده شهاب‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر 684140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.