خدمات‌رسانی ارتش در مرزهای غربی کشور تا پایان مأموریت اربعین

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به برپایی چهار بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور، گفت: ارتش در غرب کشور با بسیج همه امکانات تحت عنوان رهپویان آماده خدمات است و تا پایان اربعین این خدمات‌رسانی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ عباس فلاح، امروز_سه شنبه هفتم شهریور_ در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی و روند خدمات‌دهی به زائران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال در سرتاسر مرزهای غربی و شرقی موکب‌هایی را برای ارائه خدمات به زائران مستقر کرده است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی ارتش در قالب بیمارستان‌های صحرایی، برپایی مواکب در راستای پذیرایی، مجهز و برپایی پارکینگ و اورژانس هوایی در مرزهای غربی کشور افزود: ارتش در این ایام در مرزها اورژانس هوایی را نیز به کار گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه چهار بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور برپا شده است، گفت: ارتش در غرب کشور با بسیج همه امکانات تحت عنوان رهپویان آماده خدمات است و تا پایان اربعین این خدمات‌رسانی ادامه دارد.

فلاح با اشاره به استفاده از اورژانس هوایی بالگردی در راستای انتقال فوری بیماران افزود: علاوه بر آن، دو هواپیمای c130 مجهز به خدمات بهداشتی و اورژانسی در پایگاه‌های هوایی تهران و شیراز آماده هستند تا در صورت نیاز حجم قابل توجه بیماران را مراکز درمانی مرکز کشور منتقل کنند.

وی از برپایی بیش از ۱۴ موکب روزانه با هزاران وعده غذا برای پذیرایی از زائران اربعین توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران هم سخن گفت و اضافه کرد: هم‌اکنون پایانه خسروی با توسعه زیرساخت‌ها شرایط بسیار خوبی برای عزیمت به عراق دارد، زائران برای عزیمت به عتبات عالیات تنها از یکی‌دو پایانه استفاده نکنند، می‌توانند از مرز خسروی و پایانه‌های تمرچین و باشماق که تراکم کمتری دارد، استفاده کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در راستای تأمین هوایی مناطق مرزی و همچنین امنیت زوار در مسیر رفت‌وبرگشت از سامانه‌های پهباد و دوربین‌های ابر سدادی استفاده کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بحث امنیت خیلی مهم است، ارتش توانمندی‌های بسیاری را پای کار آورده و با به‌کارگیری آن‌ها، امنیت زائران را تأمین می‌کند تا زائران با امنیت کامل راهی این سفر معنوی شوند.

کد خبر 683707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.