پویایی مراکز دینی به جوان‌گرایی نیاز دارد

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: پویایی مراکز دینی از جمله مساجد و بقاع متبرکه به جوان‌گرایی و کار تشکیلاتی هدف مند نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد جعفرزاده امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در مراسم غبار روبی امامزاده احمد (ع) تیران به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بقاع متبرکه به‌عنوان قطب فرهنگی هر منطقه هستند که تقویت این مراکز به رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌انجامد.

وی افزود: مساجد در هر محله محور برنامه‌ها هستند و آستان مقدس امامزادگان در هر شهر و منطقه‌ای نقش محوری در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دارند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با اشاره به جوان‌گرایی و بستر سازی برای جذب نسل جدید تصریح کرد: پویایی مراکز دینی به جوان‌گرایی و کار تشکیلات منسجم و هدفمند نیاز دارد.

وی ادامه داد: هیئت امنا و خادم جوان خوش برخورد مقدمه حضور افراد خواهد بود که پس از آن اعضای هیئت امنا و گروه‌های فرهنگی باید ذوق و ابتکار در برنامه‌ها ایجاد و زمینه‌ساز جذب و حضور مردم در مراکز دینی شوند.

جعفرزاده تاکید کرد: بدون توجه به جوان‌گرایی و تحول بنیادی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌های بقاع متبرکه و مساجد قادر به تحقق قطب فرهنگی نخواهیم بود، از این‌رو به تحول جدی و روزآمدی برنامه‌ها نیاز داریم.

وی با اشاره به رفع ضعف‌های مدیریت در بعضی از مراکز دینی تیران و کرون خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان به دنبال تحول، نظام‌مندسازی فعالیت‌ها و رونق فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه و مساجد هستیم تا به جایگاه واقعی خود برسد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با اشاره به گردشگری مذهبی که در بقاع متبرکه این شهرستان معنا یافته است، گفت: چنین ظرفیت طبیعی، دینی و فرهنگی در کنار همدیگر می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران‌باشد و نگاه متولیان امر در نوع عملکرد و جذب به این مراکز مؤثر و نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مسافران زیادی از این مراکز دینی بهره می‌برند، اما ظرفیت بیشتری برای رشد وجود دارد که مغفول مانده است.

جعفرزاده گفت: تعامل و همکاری مشترک بین گروه‌های مختلف فرهنگی و جوانان می‌تواند تکاپوی جدید در این مراکز ایجاد کند، از این‌رو به‌دنبال ایجاد این هم‌افزایی هستیم.

کد خبر 683583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.