راه اندازی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در زنجان

آغاز عملیات پروژه فیبر نوری شهری FTTX با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طول ۳۳۰ کیلومتر حفاری در شهر زنجان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در یک سال انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین کلنگ زنی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) ، با اشاره به اینکه طرح فیبر نوری یکی از طرح‌های مهمی است که در قالب آن همه ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد اظهار کرد: با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و کیفیت و سرعت ارتباطات نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره با اینکه با این اقدام بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و اپراتورها با اتصال به فیبر نوری می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند، اضافه کرد: با این کار می‌توان اینترنت را هزار مگابیت بر ثانیه سرعت داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اجرای پروژه فیبر نوری در ۱۲۰ شهر آغاز و در ۲۰ شهر اجرا شده است، گفت: در هزار و ۲۰۰ شهر اپراتور دوم مشخص شده و در ۴۰۰ شهر نیز با شهرداران توافق شده است.

وی اضافه کرد: پروژه فیبر نوری زنجان اردیبهشت سال آینده تمام می‌شود و اکثر اتصال شهرهای دیگر نیز تا هفته دولت سال آینده به پایان می‌رسد که موجب تحول در اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

استاندار زنجان نیز در ادامه گفت: پروژه فیبر نوری شهر زنجان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود

محسن افشارچی افزود: پروژه فیبر نوری از مبانی حرکت اقتصاد دیجیتال است که پس از چند ماه پیگیری در حال اجراست و در عرض چند ماه آینده اجرایی می‌شود.

شهردار زنجان نیز در پایان با بیان اینکه در قالب فیبرنوری اتفاق خوبی در شهر رخ می‌دهد که در قالب آن به سمت زیرساخت هوشمند می‌رویم گفت: با فراهم شدن این بستر در کوتاه‌ترین زمان خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شود.

کد خبر 683503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.